A Porsche szabadidős stílusú kombiváltozatban is bemutatta az elektromos autóját, ez lett a Taycan Cross Turismo.
A Porsche már a Taycan megjelenése előtt elárulta, hogy kombit is készít belőle, 2018-ban mutatták be a Mission E Cross Turismo tanulmányautót, ennek a sorozatgyártásba került változata lett a most leleplezett Taycan Cross Turismo. A Porsche elektromos autójának kínálata ezzel egyszerre kombival és crossoverrel is gazdagodott.
A Panamera mintájára készült a Taycan kombiváltozata, ám míg a Panamera mindenképpen ötajtós, és a Sport Turismo változata főleg csak a nagyobb csomagterével jelent előnyt, addig a Taycan esetében a szűk csomagtérajtós négyajtós limuzinnál mindenképpen praktikusabb és sokoldalúbb lett az ötajtós Cross Turismo.
A 4,97 méter hosszú Cross Turismo csomagtartója 446 literes, ami valamivel nagyobb a Taycan 407 literes értékéhez képest, a hátsó ülések ledöntésével 1212 literes teret lehet kihasználni, és ott van még egy 82 literes rekesz az autó orrában is. A sportkombi hosszabb tetőjének köszönhető, hogy a hátsó fejtér 45 milliméterrel nagyobb a Cross Turismóban.
A szabadidős változat alapból csak másfél centivel magasabb, mint a Taycan, de széria hozzá a légrugózás, és off-road módban a hasmagasságot három centivel is meg lehet emelni. A Cross Turismo három kerékpárt szállíthat a hátán, és közben nyitható marad a csomagtér, a tetődoboz pedig akár 200 km/órás sebességig is használható.
A Cross Turismo mindenképpen kétmotoros, összkerékhajtásos, és a kínálat újdonsága a belépőmodell, a Taycan 4, aminek a 380 lóerős állandó teljesítménye overboost funkcióval 476 lóerőre növelhető. Az alapmodell ezzel fürgébb lett a hátsókerék-hajtású limuzinnál, 5,1 másodperc alatt gyorsul százra, de a végsebessége szerényebb, 220 km/óra.
A sportkombi a nagyobb, 93,4 kilowattórás akkumulátort kapja, amivel az alapmodell hatótávja 456 kilométer egy feltöltéssel. A kínálat többi tagja az 571 lóerős Taycan 4S, a 680 lóerős Taycan Turbo és a 761 lóerős Taycan Turbo S. Az utóbbi csúcsmodellel a Cross Turismo alig lassabb, 2,8 helyett 2,9 másodperc alatt futja a százas sprintet.
Kapcsolódó cikkek:
A Porsche felfrissítette a Panamera második generációját, aminek a formája alig változott, de a kínálatába erősebb modellek érkeztek.


