A Peugeot bemutatta a 308 új generációját, amely már a márka új emblémáját kapja, még több extrával és plug-in hibrid hajtással érkezik.
2014-ben az európai év autója díjat is elnyerte a Peugeot 308 előző generációja, és az idén érkező új modell minden téren még magasabbra teszi a mércét. A Peugeot nemrég mutatta be az új arculatát, az álló oroszlános helyett a klasszikus stílusú, pajzsba zárt oroszlánfejes emblémával, és az új 308 lesz az első autó, amire már ez a jelvény kerül. Nagyon jól mutat vele, főleg ebben az újonnan bevezetett olívazöld színben.
Az újdonság 4,37 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,44 méter magas, ami azt jelenti, hogy 11 centiméterrel hosszabb és két centivel alacsonyabb az elődjénél, ami a kiállásának is jót tett. A tengelytávja is növekedett, 5,5 centiméterrel 2,68 méteresre. Csak a csomagtér mérete kisebb, 420 helyett 412 literes, de még így is nagyobb a Golf és a Focus értékénél, és a hátsó üléstámlák ledöntésével 1323 literesre bővíthető.
A jelenlegi modell továbbgondolásával született a dizájn, a csúcsmodellnél szűkebbre szabott teljesen LED-es mátrixfényszórókkal, és a többi Peugeot-n látott oroszlánkarom vagy szemfog alakú nappali menetfényekkel, míg a hűtőmaszk összetett mintája a nemrég megújult 3008-ról és 5008-ról lehet ismerős. A hátsó lámpák továbbra is hármas osztásúak, de izgalmasabb formájúak, és fekete panellel kötötték össze őket.
A vezető környezete az i-Cockpit koncepciót folytatja, a kis kormánykerék fölé 10 colos színes kijelzős műszeregységet tettek, a jobban felszerelt modelleken 3D grafikával, a középkonzolon pedig minden változatnál 10 colos érintőképernyő található. A klímaberendezést továbbra is a képernyőről kell kezelni, de a főbb funkciók elérhetők az alatta lévő érintős gyorsgombokról. Az automata sebességváltós modelleknél az irányváltó karját billenőkapcsoló váltotta fel.
Az utastérben valódi bőrt és alumíniumot használnak fel, nagy gondot fordítottak a minőségre, a hangulatot a nyolcféle árnyalatból választható belső világítás teremti meg. A hangvezérlés az „OK, Peugeot” paranccsal indítható, immár vezeték nélkül is működik az okostelefon-tükrözés, a mobiltelefont pedig vezeték nélkül tölthetjük is az erre szánt polcon. A zenei élményért a 10 hangszórós, 690 wattos Focal hifi felel.
A motorkínálat részben az előző modellből lehet ismerős, az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatban választható, az egyetlen turbódízel az 1,5 literes négyhengeres, 130 lóerős teljesítménnyel. Az erősebb benzineshez és a dízelhez a széria hatfokozatú kézi helyett nyolcfokozatú automata sebességváltó is választható, és a 308-hoz most először plug-in hibrid hajtást is kínál a Peugeot.
A plug-in hibrid modellekben az 1,6 literes, turbós négyhengeres benzinmotort és egy 110 lóerős, 320 Nm-re képes villanymotort találunk, nyolcfokozatú automata sebességváltóval. A benzines teljesítménye 150 és 180 lóerő lehet, egységesen 250 Nm-rel, és ennek megfelelően az autó kombinált teljesítménye 180 és 225 lóerő, mindkét esetben 360 Nm nyomaték mellett. A két modell 60 és 59 kilométert tehet meg tisztán elektromosan.
A 12,4 kilowattórás akkumulátor töltése alapból 3,7 kilowattal, felárért 7,4 kilowattal mehet. Az előbbivel 3 óra 50 perc, az utóbbival szűk két óra alatt tölthető fel az akkumulátor, az otthoni konnektorra csatlakoztatva 7 órába telik a teljes feltöltés. A töltöttség követésére és az utastér klímájának programozására okostelefonról is lehetőség van. A plug-in hibridnél kisebb az üzemanyagtank, 52 helyett 40 literes, és a csomagtér csak 361 literes.
A vezetéstámogató rendszerek sora újabb funkciókkal bővül, ezzel már 2-es szintű önvezetésre is alkalmas lehet az új 308. A sávtartó és a dugóban araszoló rendszer mellett a felismert táblákhoz képes igazítani a sebességet, az osztott pályás utakon 180 km/óráig önállóan lassít a kanyarok előtt, 70 és 180 km/óra között pedig a sávváltást is egymaga intézi. A parkolásnál a 180 fokos tolatókamera és a 360 fokos felülnézeti kép jelent segítséget.
Az új 308 az idei év második felében érkezik, és hamarosan a nagyobb csomagtartójú 308 SW kombi megjelenésére is számíthatunk. A nemrég leleplezett, hasonló technikájú DS 4 mellett még az idén bemutatkozhat a két francia kompakt modellel immár azonos műszaki alapokra épülő vadonatúj Opel Astra is.
Kapcsolódó cikkek:
A Peugeot 3008 második generációja látványosabb külsőt és nagyobb érintőképernyőt kapott a ráncfelvarrásával.
vagy olvasd digitális formában!