A Mercedes-Benz megmutatta a hamarosan érkező, teljesen elektromos hajtású EQS belső terét. Az elektromos autók S-osztályának hívott újdonság a teljes műszerfalát elfoglaló óriási képernyővel is elérhető lesz.
A Mercedes-Benz tovább bővíti a teljesen elektromos hajtású modelljeinek sorát, a kompakt EQA, a középkategóriás EQC és az EQV kisbusz után idén jelenik meg az EQS, amit az elektromos autók S-osztályának neveznek. A gyártásba kerülő formáját csak később fedik fel, de a belső terét és a különleges műszerfalát már megmutatták.
A legérdekesebb a Hyperscreen névre keresztelt műszerfal, amely egyetlen óriási, hajlított kijelzőnek tűnik, és valójában három képernyőből áll. A kormánykerék mögött 12,3 colos vetíti a műszereket, középen egy 17,7 colos szolgál az infotainment kezelésére, és még az utas elé is került egy 12,3 colos képernyő, ahol minden funkciót el lehet érni.
A Mercedes ígérete szerint a Hyperscreen használata egyszerűbb lesz az eddig ismert érintőképernyős rendszerekénél, mert a fontosabb funkciókat nem a menüből, hanem közvetlenül lehet elérni, a leggyakrabban használt opciókat megtanulja és kiemeli nekünk a rendszer. A gombnyomás hagyományoshoz hasonlító érzetéről 12 darab rezgőmotor gondoskodik.
Az autóhoz kétféle head-up display közül lehet választani, a Mercedesnél már ismert kiterjesztettvalóság-alapú megoldással. A Hyperscreen ugyanakkor nem lesz szériafelszerelés, az EQS alapmodellje az S-osztályhoz hasonló műszerfalat kap, a kormánykerék mögötti 12,3 colos műszeregységgel és középen egy 12,8 colos, álló formátumú érintőképernyővel.
A rendszer gördülékeny működéséről nyolcmagos processzor, 24 GB RAM és további 46,4 GB memória gondoskodik, és összesen 350-féle szenzor is dolgozik az autóban, amelyek a központi mesterséges intelligenciának küldik az adatokat. Az EQS képes lesz felismerni az utasok hangulatát, és ahhoz illő zenét játszani a 15 hangszórós, 710 wattos Burmester hifin.
Az új EQS karosszériáját még nem leplezte le a Mercedes, de az eleve elektromos autónak épült újdonság tengelytávja hosszabb, utastere tágasabb lesz a megszokottnál, a 0,2-es légellenállási együtthatója is kiemelkedőnek számít. A 700 kilométeres hatótávú csúcsmodellt április közepén mutatják be, és még az idén elkezdődik a gyártása is a sindelfingeni üzemben.
Kapcsolódó cikkek:
Az S-osztály új generációját letisztultabb külsővel, modernebb belsővel és bámulatos technikai újdonságokkal mutatta be a Mercedes-Benz.
DIGITÁLIS MAGAZIN