510 kilométeres hatótávval jön a Kia új elektromos autója
Hírek, 2021. március. 30.
AS

Az első képek után részleteket is elárult a Kia az eleve elektromosnak tervezett EV6-ról, aminek a teljesítménye, a hatótávja és a feltöltése is rendkívüli lesz.

 

 

A Kia a sikeres e-Niro és e-Soul után két héttel ezelőtt mutatta be az első eleve elektromosnak tervezett autóját, és most újabb részleteket tudhattunk meg az EV6-ról. Kiderültek a méretei, ezek szerint az ötajtós crossover 4,68 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,55 méter magas, azaz körülbelül akkora, mint a Jaguar I-Pace.

 

 

Az elektromos autóknak szánt padlólemezre épülő EV6-nak a tengelytávja is méretes, 2,9 méter hosszú, ami páratlanul tágas utasteret ígér. A csomagtartó alapesetben 520 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1300 literesre bővíthető. A Kia orrában is van egy rekesz, 52 literes (a kétmotoros modellekben 32 literes), például a töltőkábeleknek.

 

 

A Kia kétféle akkumulátorcsomaggal kínálja az EV6-ot, és már az alapmodellé is elég nagy kapacitású, 58 kilowattórás. A hátsókerék-hajtású változat 170 lóerős és 350 Nm a nyomatéka, a kétmotoros, összkerékhajtásos modell 235 lóerőre képes és 605 Nm a maximum nyomatéka, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.

 

 

A nagyobb akkumulátor 77,4 kilowattórás, ezzel a hátsókerék-hajtású változat 229 lóerőre és 350 Nm-re képes, az összkerékhajtású modell 325 lóerős és 605 Nm a nyomatéka, az utóbbi 5,2 másodperc alatt gyorsul százra. A legjobb hatótávja a nagyobb akkus, hátsókerekes modellnek van: 510 kilométer egy feltöltéssel.

 

 

A csúcsmodell az EV6 GT lesz, amiben a két motor kombinált teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomaték 740 Nm, ezzel a Kia elektromos autója 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 260 km/óra a végsebessége. A vezethetőséget az elektronikus differenciálzárt imitáló rendszer javítja, a hatótávja ennek a modellnek is 410 kilométer.

 

 

A Kia a töltési lehetőségek terén is a legjobbak közé érkezik, 400 és 800 voltos töltésre is lehetőség van. 350 kilowattos villámtöltéssel 18 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékos töltöttséget elérni, más szóval 100 kilométerrel növelhetjük a hatótávot 4,5 perc alatt. A hőszivattyús rendszerrel mínusz 7 Celsius-fokban is elérhető a szabvány szerinti hatótáv 80 százaléka.

 

 

Az azonos alapokra épülő Hyundai Ioniq 5-höz hasonlóan az EV6-ról is tölthetünk más eszközöket, vagy akár egy másik elektromos autót is, legfeljebb 3,6 kilowattal. Menet közben az energia-visszatermelés mértéke több fokozatban állítható, és a crossoverrel vontatni is lehet, 35 százalékos töltöttség felett legfeljebb 1600 kilogrammos utánfutót húzhatunk.

 

 

A Kia a sportosabb GT-Line és a csúcsmodell GT utasterét is megmutatta, ahol kagylósított üléseket és sárga díszítéseket találunk. A műszerfalat két 12 colos képernyő alkotja, az irányváltó forgókapcsolója az ülések közé került, az opciók listáján a kiterjesztett valóság elvén működő head-up displayt és 14 hangszórós Meridian hifit találunk.

 

 

Az e-Nirónál nagyobb hatótávú és a Stinger GT-nél is gyorsabb újdonságot dél-koreai üzemében fogja gyártani a Kia. Az árát még nem tudni, csak április végére derül ki, és akkor már online feliratkozhatnak az érdeklődők a várólistára, Magyarországra egyébként októberben érkeznek az első példányok.

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

A Kia megmutatta az új elektromos autóját
Megjelentek az első képek a Kia első eleve elektromosnak tervezett autójáról, a Hyundai Ioniq 5 testvérmodelljeként érkező EV6-ról.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár