Az első képek után részleteket is elárult a Kia az eleve elektromosnak tervezett EV6-ról, aminek a teljesítménye, a hatótávja és a feltöltése is rendkívüli lesz.
A Kia a sikeres e-Niro és e-Soul után két héttel ezelőtt mutatta be az első eleve elektromosnak tervezett autóját, és most újabb részleteket tudhattunk meg az EV6-ról. Kiderültek a méretei, ezek szerint az ötajtós crossover 4,68 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,55 méter magas, azaz körülbelül akkora, mint a Jaguar I-Pace.
Az elektromos autóknak szánt padlólemezre épülő EV6-nak a tengelytávja is méretes, 2,9 méter hosszú, ami páratlanul tágas utasteret ígér. A csomagtartó alapesetben 520 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1300 literesre bővíthető. A Kia orrában is van egy rekesz, 52 literes (a kétmotoros modellekben 32 literes), például a töltőkábeleknek.
A Kia kétféle akkumulátorcsomaggal kínálja az EV6-ot, és már az alapmodellé is elég nagy kapacitású, 58 kilowattórás. A hátsókerék-hajtású változat 170 lóerős és 350 Nm a nyomatéka, a kétmotoros, összkerékhajtásos modell 235 lóerőre képes és 605 Nm a maximum nyomatéka, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra.
A nagyobb akkumulátor 77,4 kilowattórás, ezzel a hátsókerék-hajtású változat 229 lóerőre és 350 Nm-re képes, az összkerékhajtású modell 325 lóerős és 605 Nm a nyomatéka, az utóbbi 5,2 másodperc alatt gyorsul százra. A legjobb hatótávja a nagyobb akkus, hátsókerekes modellnek van: 510 kilométer egy feltöltéssel.
A csúcsmodell az EV6 GT lesz, amiben a két motor kombinált teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomaték 740 Nm, ezzel a Kia elektromos autója 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra és 260 km/óra a végsebessége. A vezethetőséget az elektronikus differenciálzárt imitáló rendszer javítja, a hatótávja ennek a modellnek is 410 kilométer.
A Kia a töltési lehetőségek terén is a legjobbak közé érkezik, 400 és 800 voltos töltésre is lehetőség van. 350 kilowattos villámtöltéssel 18 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékos töltöttséget elérni, más szóval 100 kilométerrel növelhetjük a hatótávot 4,5 perc alatt. A hőszivattyús rendszerrel mínusz 7 Celsius-fokban is elérhető a szabvány szerinti hatótáv 80 százaléka.
Az azonos alapokra épülő Hyundai Ioniq 5-höz hasonlóan az EV6-ról is tölthetünk más eszközöket, vagy akár egy másik elektromos autót is, legfeljebb 3,6 kilowattal. Menet közben az energia-visszatermelés mértéke több fokozatban állítható, és a crossoverrel vontatni is lehet, 35 százalékos töltöttség felett legfeljebb 1600 kilogrammos utánfutót húzhatunk.
A Kia a sportosabb GT-Line és a csúcsmodell GT utasterét is megmutatta, ahol kagylósított üléseket és sárga díszítéseket találunk. A műszerfalat két 12 colos képernyő alkotja, az irányváltó forgókapcsolója az ülések közé került, az opciók listáján a kiterjesztett valóság elvén működő head-up displayt és 14 hangszórós Meridian hifit találunk.
Az e-Nirónál nagyobb hatótávú és a Stinger GT-nél is gyorsabb újdonságot dél-koreai üzemében fogja gyártani a Kia. Az árát még nem tudni, csak április végére derül ki, és akkor már online feliratkozhatnak az érdeklődők a várólistára, Magyarországra egyébként októberben érkeznek az első példányok.
Kapcsolódó cikkek:
Megjelentek az első képek a Kia első eleve elektromosnak tervezett autójáról, a Hyundai Ioniq 5 testvérmodelljeként érkező EV6-ról.


