A Jeep bemutatta a Compass megújult változatát: a kompakt méretű szabadidő-autó teljesen új műszerfalat kapott.
2017-ben jelent meg a kompakt méretű Jeep Compass második generációja, ami sokkal jobban sikerült, és a piacon is sikeresebb lett az elődjénél. Az amerikai márka most bemutatta a ráncfelvarrott kiadását, ami kívülről nem sokat változott: elsősorban a fényszórók, a lökhárítók és kisebb mértékben a hátsó lámpák változtak rajta.
Belül annál inkább megváltozott a Compass, aminek a teljes műszerfala vadonatúj. Az új kormánykerék mögött teljesen digitális a műszeregység, és a középkonzolról a műszerfal tetejére költözött az infotainment érintőképernyője, felszereltségtől függően 8,4 vagy 10,1 colos méretben, okostelefon-kivetítéssel.
Praktikusabb is lett a megújult Compass, a Jeep szerint több a hasznos pakolóhely az utastérben, és az elektromosan mozgatott csomagtér láblendítésre is nyitható. A gyalogosfelismerő rendszerrel, a távolságtartó tempomattal, a sávtartó és táblafelismerő asszisztenssel ez az első Jeep, ami 2-es szintű önvezetésre is képes.
A motorkínálat az 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotorral indul, ami 130 és 150 lóerővel választható, az erősebbhez a hatfokozatú kézi helyett duplakuplungos váltót lehet rendelni. A Jeep megtartotta a dízelmotort is, az 1,6 literes négyhengeres 130 lóerős, és a benzineshez hasonlóan az első kerekeket hajtja.
A Compass összkerékhajtású változata a 4xe névre keresztelt plug-in hibrid, ahol az első kerekeket a 1,3 literes benzinmotor 130 vagy 180 lóerős változata, a hátsókat pedig a 60 lóerőre és 250 Nm-re képes elektromotor hajtja, a kombinált teljesítmény 190 vagy 240 lóerő lehet, a tisztán elektromos hatótáv pedig 47 és 52 kilométer közötti.
Kapcsolódó cikkek:
A Grand Cherokee ötödik generációját előbb a nyújtott tengelytávú, hétüléses változatban mutatta be a Jeep, Mercedes helyett már Alfa Romeo-alapokon.
DIGITÁLIS MAGAZIN