A Citroën bemutatta a C5 új generációját, ami egy tágas és kényelmes crossover lett, és már az elejétől fogva kapható lesz plug-in hibrid változatban.
A Citroën egy ideig hiányzott a középkategóriából, két generáció után 2017-ben futott ki a C5, és a modellt csak részben pótolta a szabadidő-autók közé időközben érkező C5 Aircross. A most bemutatott újdonság szakít a középkategória hagyományaival, és divatos crossover lett, erre utal a nevében található X is.
A 4,81 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,49 méter magas karosszéria szokatlan formájában a limuzinok, a kombik és a szabadidő-autók tulajdonságai keverednek. Az újdonság harminc centiméterrel hosszabb, mint a C5 Aircross, amivel közös műszaki alapra épül, és hat centivel még a szintén rokon Peugeot 508-nál is.
A 2,79 méteres tengelytávja hat centivel nagyobb a C5 Aircross hasonló értékénél, a térkínálatot bőségesnek ígérik, az utasteret méretes panorámatető teszi világossá. Az ülések kényelmes tömésűek, a csomagtartó alapesetben 545 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1640 literesre lehet bővíteni, a fedele láblendítésre motorosan nyílik.
Az új C4-ből lehet ismerős a műszerfal, ahol színes kijelző mutatja a menetadatokat, a középkonzol tetejére pedig 12 colos érintőképernyő került, rajta vadonatúj infotainment rendszerrel, és a C4-hez hasonlóan külön kezelőfelületet kapott a klímaberendezés. A színes head-up display nem plexire, hanem egyenesen a szélvédőre vetít.
A Citroën még nem árulta el a pontos műszaki adatokat, de azt lehet tudni, hogy benzines és plug-in hibrid változatban jön a C5 X, de dízel nem lesz. A konnektorról tölthető hibrid kombinált teljesítménye 225 lóerő, az akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órával.
Hasonló plug-in hibrid rendszer dolgozik a C5 Aircrossban és a Peugeot 508-ban, ott 1,6 literes, 180 lóerős turbós benzinmotorból, 109 lóerős elektromotorból és 13,2 kilowattórás akkumulátorból áll. A C5 X-et 19 colos kerekekkel és keskeny abroncsokkal szerelik, a komfortról a progresszív ütközőelemekkel ellátott, most először adaptív lengéscsillapítók gondoskodnak.
A Citroën csúcsmodelljéből a vezetéstámogató rendszerek sem hiányoznak, az adaptív távolságtartó, sávtartó és dugóban araszoló asszisztenssel 2-es szintű önvezetésre képes a C5 X, amiben 360 fokos képet adó kamerarendszer is lesz. A kínai gyárban készülő C5 X az év második felében érkezik, akkor még többet elárul róla a francia márka.
Kapcsolódó cikkek:
Az első képek és információk után a Citroën több részletet is elárult és megmutatott az új C4-ről. A crossover stílusú kompakt ötajtós modell a benzines és dízel mellett teljesen elektromos változatban is kapható lesz.
vagy olvasd digitális formában!