Crossover lett az új Citroen C5 X
Hírek, 2021. április. 12.
AS

A Citroën bemutatta a C5 új generációját, ami egy tágas és kényelmes crossover lett, és már az elejétől fogva kapható lesz plug-in hibrid változatban.

 

 

 

 

A Citroën egy ideig hiányzott a középkategóriából, két generáció után 2017-ben futott ki a C5, és a modellt csak részben pótolta a szabadidő-autók közé időközben érkező C5 Aircross. A most bemutatott újdonság szakít a középkategória hagyományaival, és divatos crossover lett, erre utal a nevében található X is.

 

 

 

 

A 4,81 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,49 méter magas karosszéria szokatlan formájában a limuzinok, a kombik és a szabadidő-autók tulajdonságai keverednek. Az újdonság harminc centiméterrel hosszabb, mint a C5 Aircross, amivel közös műszaki alapra épül, és hat centivel még a szintén rokon Peugeot 508-nál is.

 

 

 

 

A 2,79 méteres tengelytávja hat centivel nagyobb a C5 Aircross hasonló értékénél, a térkínálatot bőségesnek ígérik, az utasteret méretes panorámatető teszi világossá. Az ülések kényelmes tömésűek, a csomagtartó alapesetben 545 literes, a hátsó ülések előredöntésével 1640 literesre lehet bővíteni, a fedele láblendítésre motorosan nyílik.

 

 

 

 

Az új C4-ből lehet ismerős a műszerfal, ahol színes kijelző mutatja a menetadatokat, a középkonzol tetejére pedig 12 colos érintőképernyő került, rajta vadonatúj infotainment rendszerrel, és a C4-hez hasonlóan külön kezelőfelületet kapott a klímaberendezés. A színes head-up display nem plexire, hanem egyenesen a szélvédőre vetít.

 

 

 

 

A Citroën még nem árulta el a pontos műszaki adatokat, de azt lehet tudni, hogy benzines és plug-in hibrid változatban jön a C5 X, de dízel nem lesz. A konnektorról tölthető hibrid kombinált teljesítménye 225 lóerő, az akkumulátor egy feltöltésével 50 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, legfeljebb 135 km/órával.

 

 

 

Hasonló plug-in hibrid rendszer dolgozik a C5 Aircrossban és a Peugeot 508-ban, ott 1,6 literes, 180 lóerős turbós benzinmotorból, 109 lóerős elektromotorból és 13,2 kilowattórás akkumulátorból áll. A C5 X-et 19 colos kerekekkel és keskeny abroncsokkal szerelik, a komfortról a progresszív ütközőelemekkel ellátott, most először adaptív lengéscsillapítók gondoskodnak.

 

 

 

 

A Citroën csúcsmodelljéből a vezetéstámogató rendszerek sem hiányoznak, az adaptív távolságtartó, sávtartó és dugóban araszoló asszisztenssel 2-es szintű önvezetésre képes a C5 X, amiben 360 fokos képet adó kamerarendszer is lesz. A kínai gyárban készülő C5 X az év második felében érkezik, akkor még többet elárul róla a francia márka.

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Részletek is kiderültek az új Citroen C4-ről
Az első képek és információk után a Citroën több részletet is elárult és megmutatott az új C4-ről. A crossover stílusú kompakt ötajtós modell a benzines és dízel mellett teljesen elektromos változatban is kapható lesz.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár