Az Audi egyszerre két teljesen elektromos hajtású autót mutatott be, a Q4 e-tronnal együtt jelent meg a kupéformájú Sportback változata.
Az e-tron és e-tron Sportback, valamint az e-tron GT után az Audi újabb két elektromos autóval bővíti a kínálatát. A Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron olyan kompakt méretű szabadidő-autók, amelyek ugyanarra az elektromos modelleknek szánt moduláris padlólemezre épülnek, mint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4.
A méretével is a testvérmodellekhez hasonló a Q4 e-tron, ami 4,59 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávja 2,76 méteres. Az elektromos hajtásláncnak köszönhető a hosszú tengelytáv és a sík padló, amivel tágas lehetett az utastér. A felépítés további előnye a 10,1 méteres fordulókör, ami a legkisebb Audinál, az A1 Sportbacknél is kisebb.
Az áramvonalasított szabadidőautó-forma nem sokat változott a 2019-ben bemutatott tanulmányautó óta, a Q4 e-tron légellenállási együtthatója 0,28, a Sportback hasonló értéke két tizeddel kedvezőbb, az utóbbi változat érdekessége a hátsó szélvédőt kettéosztó légterelő. A kerekek 19 és 21 col közötti méretben kerülnek az autókra.
Szériában teljesen LED-esek a fényszórók, felárért mátrixfényszóró is elérhető, és a Q4 e-tron érdekes újdonsága az állítható mintájú nappali menetfény, a menüben négyféle előre beállított séma közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt. A mátrixfényszóróhoz pedig a hátsó fényszórókat összekötő divatos fénycsík is tartozik.
A Q4 e-tron műszerfala az e-tron GT-hez hasonlóan nem lett túlságosan futurisztikus. Az új formájú kormánykerék mögött a műszereket egy 10,25 colos színes képernyő vetíti, az érintőképernyő 10,1 vagy felárért 11,6 colos lehet, megmaradtak a saját kapcsolók a klímaberendezéshez, de a kormányküllőkre érintőgombok kerültek.
Praktikus a belső tér, a középső konzolra került irányváltó kar környékén sok pakolóhellyel, az ajtókban lévő palacktartót pedig a megszokottnál egy szinttel feljebb, az ablakemelő kapcsolók elé tették. A Q4 e-tron csomagtartója 520 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1490 literesre bővíthető, a Sportback esetén 535 és 1460 liter a két érték.
A head-up display a kiterjesztett valóság elvén működik, úgy látjuk majd, mintha egyenesen az úttestre vetítené a navigációs rendszer útmutatásait. Újdonság, hogy a Bang & Olufsen helyett a Sonos szállítja a hifit, továbbá a Q4 e-tronhoz is rendelhető a progresszív kormányzás és az S line csomag, amihez feszesebb, 15 milliméterrel ültetett futómű tartozik.
A Škoda és a Volkswagen elektromos autójához hasonló kínálat alapmodellje a 35 e-tron, amiben 170 lóerős és 310 Nm nyomatékú elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, ezzel 9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 160 km/óra. Az 52 kilowattórás akkumulátorral 341 (a Sportback esetén 349) kilométer a hatótáv, a töltés 7,4 kilowattal, villámtöltőn 100 kilowattal mehet.
A középső modell a 40 e-tron, amiben 210 lóerős és 410 Nm a hátsó kerekeket hajtó elektromotor, ezzel 8,5 másodpercre rövidül a százra gyorsulás ideje, a végsebesség marad 160 km/óra. Az akkumulátor már 77 kilowattórás, ezzel a hatótáv 520 (a Sportbacknél 528) kilométer, és ehhez a modellhez már 11 kilowattos váltóáramú és 125 kilowattos egyenáramú töltési lehetőség jár.
A csúcsmodell a Q4 e-tron 50 quattro lesz, amiben a 204 lóerős hátsó motoron kívül egy 110 lóerős motor hajtja az első kerekeket. A kombinált teljesítmény 299 lóerő, a maximum nyomaték 460 Nm, amivel 6,2 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz. A 77 kilowattórás akkuval a hatótáv 488 kilométer (a Sportback esetén 497 kilométer), a végsebesség itt 180 km/óra.
Az Audi már az árát is elárulta a Q4 e-tronnak, aminek a belépőmodellje 16 550 000 forintba kerül majd, a 40 e-tron ára 19 100 000 forinttól indul. A csúcsmodell, az 50 e-tron quattro egy kicsivel később érkezik 21 420 forintért, és lesz egy negyedik változat is, a 266 lóerős 45 e-tron, amiért legalább 20 400 000 forintot kérnek majd.
Kapcsolódó cikkek:
Az Audi bemutatta a következő elektromos autóját, az e-tron GT-t, ami a formájával és a teljesítményével is lenyűgöző.
vagy olvasd digitális formában!