Bemutatkozott az Audi Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron
Hírek, 2021. április. 14.
AS

Az Audi egyszerre két teljesen elektromos hajtású autót mutatott be, a Q4 e-tronnal együtt jelent meg a kupéformájú Sportback változata.

 

 

 

Az e-tron és e-tron Sportback, valamint az e-tron GT után az Audi újabb két elektromos autóval bővíti a kínálatát. A Q4 e-tron és a Q4 Sportback e-tron olyan kompakt méretű szabadidő-autók, amelyek ugyanarra az elektromos modelleknek szánt moduláris padlólemezre épülnek, mint a Škoda Enyaq iV és a Volkswagen ID.4.

 

 

 

A méretével is a testvérmodellekhez hasonló a Q4 e-tron, ami 4,59 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,61 méter magas, a tengelytávja 2,76 méteres. Az elektromos hajtásláncnak köszönhető a hosszú tengelytáv és a sík padló, amivel tágas lehetett az utastér. A felépítés további előnye a 10,1 méteres fordulókör, ami a legkisebb Audinál, az A1 Sportbacknél is kisebb.

 

 

 

 

Az áramvonalasított szabadidőautó-forma nem sokat változott a 2019-ben bemutatott tanulmányautó óta, a Q4 e-tron légellenállási együtthatója 0,28, a Sportback hasonló értéke két tizeddel kedvezőbb, az utóbbi változat érdekessége a hátsó szélvédőt kettéosztó légterelő. A kerekek 19 és 21 col közötti méretben kerülnek az autókra.

 

 

 

Szériában teljesen LED-esek a fényszórók, felárért mátrixfényszóró is elérhető, és a Q4 e-tron érdekes újdonsága az állítható mintájú nappali menetfény, a menüben négyféle előre beállított séma közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt. A mátrixfényszóróhoz pedig a hátsó fényszórókat összekötő divatos fénycsík is tartozik.

 

 

 

 

A Q4 e-tron műszerfala az e-tron GT-hez hasonlóan nem lett túlságosan futurisztikus. Az új formájú kormánykerék mögött a műszereket egy 10,25 colos színes képernyő vetíti, az érintőképernyő 10,1 vagy felárért 11,6 colos lehet, megmaradtak a saját kapcsolók a klímaberendezéshez, de a kormányküllőkre érintőgombok kerültek.

 

 

 

 

Praktikus a belső tér, a középső konzolra került irányváltó kar környékén sok pakolóhellyel, az ajtókban lévő palacktartót pedig a megszokottnál egy szinttel feljebb, az ablakemelő kapcsolók elé tették. A Q4 e-tron csomagtartója 520 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1490 literesre bővíthető, a Sportback esetén 535 és 1460 liter a két érték.

 

 

 

 

A head-up display a kiterjesztett valóság elvén működik, úgy látjuk majd, mintha egyenesen az úttestre vetítené a navigációs rendszer útmutatásait. Újdonság, hogy a Bang & Olufsen helyett a Sonos szállítja a hifit, továbbá a Q4 e-tronhoz is rendelhető a progresszív kormányzás és az S line csomag, amihez feszesebb, 15 milliméterrel ültetett futómű tartozik.

 

 

 

A Škoda és a Volkswagen elektromos autójához hasonló kínálat alapmodellje a 35 e-tron, amiben 170 lóerős és 310 Nm nyomatékú elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, ezzel 9 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 160 km/óra. Az 52 kilowattórás akkumulátorral 341 (a Sportback esetén 349) kilométer a hatótáv, a töltés 7,4 kilowattal, villámtöltőn 100 kilowattal mehet.

 

 

 

 

A középső modell a 40 e-tron, amiben 210 lóerős és 410 Nm a hátsó kerekeket hajtó elektromotor, ezzel 8,5 másodpercre rövidül a százra gyorsulás ideje, a végsebesség marad 160 km/óra. Az akkumulátor már 77 kilowattórás, ezzel a hatótáv 520 (a Sportbacknél 528) kilométer, és ehhez a modellhez már 11 kilowattos váltóáramú és 125 kilowattos egyenáramú töltési lehetőség jár.

 

 

 

 

A csúcsmodell a Q4 e-tron 50 quattro lesz, amiben a 204 lóerős hátsó motoron kívül egy 110 lóerős motor hajtja az első kerekeket. A kombinált teljesítmény 299 lóerő, a maximum nyomaték 460 Nm, amivel 6,2 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz. A 77 kilowattórás akkuval a hatótáv 488 kilométer (a Sportback esetén 497 kilométer), a végsebesség itt 180 km/óra.

 

 

 

 

Az Audi már az árát is elárulta a Q4 e-tronnak, aminek a belépőmodellje 16 550 000 forintba kerül majd, a 40 e-tron ára 19 100 000 forinttól indul. A csúcsmodell, az 50 e-tron quattro egy kicsivel később érkezik 21 420 forintért, és lesz egy negyedik változat is, a 266 lóerős 45 e-tron, amiért legalább 20 400 000 forintot kérnek majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Az Audi e-tron GT a gran turismo elektromos jövője
Az Audi bemutatta a következő elektromos autóját, az e-tron GT-t, ami a formájával és a teljesítményével is lenyűgöző.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár