A Mercedes bemutatta a következő elektromos autóját, a kompakt mérete ellenére hétülésesként is elérhető EQB-t, amely a márka kecskeméti üzemében készül majd.
Még csak egy pár napja mutatta be a Mercedes-Benz az elektromos hajtású luxusautóját, és az EQS után máris itt a stuttgarti márka következő villanyautója. A kompakt méretű GLA-ból készült EQA mintájára az új EQB tulajdonképpen a GLB elektromos hajtású változata, és ahhoz hasonlóan hétüléses változatban is rendelhető.
A jellegzetesen terepjárós alakját megtartotta, de a részletekről egyértelműen felismerhető, hogy elektromos hajtású az EQB. A burkolt hűtőmaszk, a fénycsíkkal összekötött nappali menetfények és hátsó lámpák, valamint a sokküllős könnyűfém kerekek stílusa az EQA-ról lehet ismerős. A belső részletek és a távirányító rozéarany színe is egyedi hangulatot ad az autónak.
Az ötajtós modell 4,68 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,67 méter magas, akárcsak a GLB, és ahhoz hasonlóan hosszú, 2,83 méteres a tengelytávja, ami tágas, akár hétüléses változatban is rendelhető utastér kialakítását tette lehetővé. A szélvédő és az oldalablakok meredekebben állnak, mint az EQA-n, ezért kivételesen jó a fejtér és zavartalan a kilátás.
A harmadik sorban lévő két ülés 1,65 méteres magasságig kényelmes, és akár öt gyermekülést is el lehet helyezni az autóban. A második üléssor támlája alapból dönthető, felárért pedig 14 centiméteres sínen tologatható, így 190 literrel növelhető a raktér. A csomagtartó 495 literes, és 1710 literesre bővíthető, a hétüléses modellnél 465 és 1620 liter ez a két érték.
Az elsőként bemutatott modell az EQB 350 4Matic, amiben a két elektromotor összesen 292 lóerőre képes, a későbbiekben többféle teljesítménnyel, hátsókerék-hajtással is jön az autó. Az akkumulátora 66,5 kilowattórás, amivel az átlagos fogyasztása 18,1 kilowattóra száz kilométeren, a hatótávja 419 kilométer, és később egy ennél nagyobb hatótávú modell is érkezik.
Az akkumulátor töltése váltakozó árammal legfeljebb 11 kilowattal mehet, az egyenáramú villámtöltővel pedig akár 100 kilowattal, amivel 30 perc alatt 10-ről 80 százalékra növelhető a töltöttség. A magas építése ellenére az EQB áramvonalasabb a GLB-nél, a burkolt padlóval és az aerodinamikus kerekekkel a Cw értéke 0,28-ra csökkent.
Széria a navigációs rendszer, ami a radarral és a táblafelismerővel együtt segíti az optimális energia-visszatermelést, és még a domborzati adatokat is figyelembe veszi, hogy az EQB minél messzebb jusson egy feltöltéssel. Az aktív vészfékező és sávtartó is széria, a feláras csomaggal pedig torlódás esetén automatikusan a mentősávhoz igazodik az autó.
Sanghajban mutatta be és ott is gyártja majd az autót a Mercedes, de ennél is érdekesebb, hogy a globális piacra szánt modell a kecskeméti üzemben készül majd, az akkumulátort németországi és lengyelországi gyárból szállítják hozzá. A szintén nálunk készülő CLA és CLA Shooting Brake, valamint az A-osztály plug-in hibridje után tehát az EQB lesz az első magyar gyártású villanyautó.
Kapcsolódó cikkek:
Bemutatkozott a tisztán elektromos Mercedes-Benz EQA
vagy olvasd digitális formában!