A Honda az európai piacra szánt változatban is bemutatta a HR-V új generációját, amely csak hibrid hajtással lesz kapható.
2014-ben élesztette fel a Honda a HR-V nevet egy kompakt crossoverhez, aminek most jelent meg a harmadik generációja. Az újdonság ismét a Jazz műszaki rokona, és ahhoz hasonlóan már csak hibrid hajtással lesz kapható. A Honda ezzel is közelebb kerül a céljához, hogy 2022-től már csak olyan modelleket kínáljon Európában, amelyek tisztán elektromosan is képesek haladni.
Az elődjéhez képest sportosabb és letisztultabb lett a HR-V dizájnja, a karosszéria színére fényezett hűtőmaszkkal, szűkre szabott fényszórókkal és a legújabb divat szerint fénycsíkkal összekötött hátsó lámpákkal. A vízszintes övvonalával és a lejtős hátsó szélvédőjével, ha nem is nagyon karakteres, de legalább nem megosztó az újdonság formája.
A 4,34 méteres hossza és a 2,61 méteres tengelytávja szinte megegyezik az elődjével, mégis teljesen eltérő arányokkal rendelkezik az új HR-V. A 18 colos kerekeken gördülő modell két centivel lett alacsonyabb, de a hasmagassága egy centivel nagyobb. Az utasterét tágasabbnak ígérik, a hátsó utasoknak három és fél centivel nagyobb a lábterük.
A Honda megtartotta a Jazzben megismert ülésrendszert, ahol a hátsó üléstámlákat síkba dönthetjük, de akár az ülőlapokat is felhajthatjuk, ezzel magasabb tárgyakat is szállíthatunk. A bővített raktérben két kerékpár is elfér, és a Honda újdonsága az automatikusan záródó csomagtérfedél, a távirányító távolságát érezve automatikusan csukja le az ötödik ajtót.
A műszerfala az új Jazz stílusában készült, 7 colos műszeregységgel és a középkonzol tetejére tett 9 colos érintőképernyővel, akár vezeték nélküli okostelefon-tükrözéssel. A klímaberendezésnek megmaradt a hagyományos kezelőfelülete, és érdekesség a műszerfal két szélére került kapcsoló, amivel az utastér huzatmentes szellőztetését lehet állítani.
Az új HR-V ugyanazt a hibrid hajtást kapja, mint a Jazz is, ezért a kerekeket elsősorban az elektromotor forgatja, az 1,5 literes, 131 lóerős, négyhengeres benzinmotor pedig az akkumulátort tölti, és csak nagyobb sebességnél hajtja közvetlenül a kerekeket. Az energia-visszatermelés mértéke a kormánykerék mögötti váltófülekkel is szabályozható.
A vezetéstámogató rendszereket is továbbfejlesztette a Honda, a jobb felbontású kamerával sötétben is biztosabban működik a gyalogosokat, kerékpárosokat is felismerő autonóm vészfékezés, hatékonyabb lett a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, a holttérfigyelő hatótávja 3-ról 25 méterre nőtt, és most először lejtmenet-szabályzó is elérhető az autóhoz.
Kapcsolódó cikkek:
A Honda bemutatta a Jazz új generációját. A kisautó megtartotta az egyterű formát, de a dizájnja barátságosabb lett, és a divatnak megfelelően szabadidős változatban is kapható lesz.
vagy olvasd digitális formában!