A Škoda bemutatta a Fabia negyedik generációját, ami nagyobb és tágasabb az elődjénél, a biztonsági és kényelmi felszerelése is gazdagabb lett, és tele van ötletes részletekkel.
A Fabia a Škoda egyik legfontosabb modellje, 1999 óta több mint 4,5 millió példányt adtak el a három generációjából. A most bemutatott legújabb széria lényeges újdonsága, hogy a Volkswagen Polo és a Seat Ibiza mintájára már a moduláris padlólemezre épül, ezért nemcsak nagyobb és tágasabb lett, de a legújabb biztonsági és kényelmi felszerelések is megjelentek benne.
A formája az elődje továbbgondolásával készült, de magán viseli a Škoda legújabb stíluselemeit is, a szélesebb hűtőmaszkot, a szűkebbre rajzolt, akár teljesen LED-es fényszórókat és a széles, kristálymintás hátsó lámpákat. A vaskos C-oszlop a Fabia jellegzetessége maradt, az első ajtók domborítása pedig a cseh zászló mintáját idézi.
Az újdonság áramvonalasabb is lett az elődjénél, a Cw értéke 0,32-ről 0,28-ra csökkent, amit olyan megoldásokkal értek el, mint az aerodinamikus kerekek, a zárható légbeömlők, a részben burkolt padló és a hátsó légterelő. Az alapmodellekre 14 és 15 colos lemezkerekek kerülnek, és akár 18 colos könnyűfém kerék is választható, a Phoenix narancsmetál fényezés is új.
Az új Fabia ötajtós karosszériája 4,11 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,46 méter magas, ami azt jelenti, hogy 11 centivel hosszabb és öttel szélesebb lett az elődjénél. A 2,56 méteres tengelytáv 9 centivel nagyobb, a csomagtér mérete 50 literrel 380 literesre bővült, a hátsó ülések ledöntésével 1190 literes rakteret kapunk, a poggyászokat hálókkal rögzíthetjük.
A Scala stílusában készült a műszerfal, amire a felszereltségtől függően szövetborítás kerülhet, a kétküllős kormánykerék helyett hagyományos háromküllős is választható lesz. Most először a Fabia is rendelhető 10,25 colos digitális műszeregységgel, a kétzónás automata klíma, a hátsó szellőzőnyílás, a fűthető szélvédő és kormánykerék is újdonság a kínálatban.
Az alapmodell rádiója 6 colos képernyőt kap, az opciós infotainment kijelzője 8 colos, és vezeték nélküli okostelefon-tükrözés tartozik hozzá, a csúcsmodell 9,2 colos érintőképernyőjéhez internetelérés, gesztusvezérlés és hangvezérlés is jár. Az autóban akár öt darab USB-C csatlakozó is lehet, kettő jut a hátsó utasoknak.
A Simply Clever megoldások közé tartozik a visszapillantó tükör mellett lévő USB töltő a fedélzeti kamerához, az Octaviából lehet ismerős az ajtóból előhúzható esernyő és az ülések hátoldalára varrt telefontartó zseb is. A panorámatető árnyékolóját a kalaptartó alá rejthetjük, a hátsó ülések közé kivehető tároló került, a rakodóperemre védőborítás teríthető.
A motorkínálat a háromhengeres 1.0 MPI-vel indul, 65 és 80 lóerővel, egyformán 93 Nm nyomatékkal és ötfokozatú kézi váltóval. A turbós 1.0 TSI 95 és 110 lóerővel, 175 és 200 Nm-rel választható, az utóbbihoz hatfokozatú kézi váltó jár, és hétsebességes DSG választható, ezzel 9,5 másodperc alatt gyorsul százra és 205 km/óra a végsebessége.
A csúcsmodell a négyhengeres 1.5 TSI, 150 lóerővel és 250 Nm-rel, hétfokozatú DSG váltóval, amivel 7,9 másodperc alatt gyorsul százra a Fabia, és 225 km/óra a végsebessége. A kínálatban dízel nem lesz, a benzinesek fogyasztása 5,0 és 5,6 liter közötti. Az üzemanyagtank mérete 45-ről 40 literre csökkent, de felárért 50 literes tankot lehet kérni, amivel 900 kilométeres hatótáv is elérhető.
A Fabiában újabb vezetési asszisztensek jelennek meg, mint a Travel Assist a 210 km/óráig működő adaptív tempomattal és a sávtartóval, a táblafelismerő, a 70 méterre érzékelő holttérfigyelő és az önállóan parkoló asszisztens. Széria a hat légzsák, ezen felül a vezető térdlégzsákja és a nagyobb autókból ismert hátsó oldallégzsákok kérhetők felárért.
Az Active, Ambition és Style felszereltségi szintek mellé hamarosan érkezik a sportos stílusú Monte Carlo. Az újdonságból RS nem lesz, de Combi még lehet, ennek bemutatója később várható. A Fabia forgalmazása ősszel kezdődik, az európai árakról csak annyit lehet tudni, hogy nem sokkal 14 ezer euró felett kezdődik majd.
Kapcsolódó cikkek:
A Škoda felfrissítette a legnagyobb szabadidő-autóját, a külső és belső változásokon kívül a benzinmotorra váltott Kodiaq RS jelenti az újdonságot.
vagy olvasd digitális formában!