Egyes vélemények szerint az Aventadorral a Lambo akkorát lépett a Murciélago után, mintha két generáció tátongana az autók között.
A héten zajló Genfi Autókiállításon tűnt fel az új V12-es csúcs Lamborghini, az Aventador. Mindenek előtt az új modell több erőt, alacsonyabb súlyt, jobb köridőket és alacsonyabb fogyasztást ígér, mint a hosszú idők óta regnáló előd, a Murciélago. A konkrét számok tekintetében 700 lóerővel rendelkezik, ez pedig elég hozzá, hogy mindössze 2,9 másodperc alatt érje el az összkerékmeghajtású, 1575 kg súlyú gép a százas tempót. A végsebesség a gyár szerint 350 km/óra, kérdéses, ezt mikor és ki - de legfőképp hol - fogja kipróbálni?! Mindenesetre ennyit tud, és talán hihetünk is nekik.
A konstrukció tervezésénél különös figyelmet szenteltek a szénszálas anyagok minél széleskörűbb felhasználására. A futóműben alumínium kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk, illetve olyan megoldásokat, melyeket előszeretettel használnak az F1-ben. A váltó egyedi fejlesztés, melyben részt vett a Graziano is. Meglepő módon egy szimpla kuplungos megoldást használnak, amely egy 7 sebességes robotizált manuális váltó. A gyártó szerint a különleges megoldások révén a váltás még gyorsabb is, mint a duplakuplungosoknál. Egészen pontosan 40%-kal gyorsult a folyamat a korábbi e-gear rendszerhez képest, és a súlya is mindössze 70 kg.
Három manuális váltási mód közül választhatunk. A komfortos Strada, a keményebb Sport, illetve a rajtautomatikát is tartalmazó Corsa. Ezen felül van még két automata mód is. Az extralista legérdekesebb elemei az áttetsző motorborítás, a feketére fényezett felnik, a fényezett nyergek a karbon-kerámia fékrendszerhez, valamint parkolássegítő szenzorok és a hangrendszer.
Most, hogy elkészültek az Aventadorral, a Lamborghini figyelmének központjába a kínai és orosz piacot megcélzó szedán, az Estoque került, valamint a korábban már többször szerepeltetett egymillió eurós karbonszörny, a Sesto Elemento.
DIGITÁLIS MAGAZIN