A Lexus bemutatta a középső szabadidő-autójának második generációját, és az új NX a hibrid mellett plug-in hibrid változatban is kapható lesz.
2014-ben jelent meg a Lexus NX a népszerű RX kisebb testvéreként, és az eltelt idő alatt több mint 170 ezret adtak el belőle. A japán márka most bemutatta a második generációját, aminek a stílusa első pillantásra nem változott, de az autó a legkisebb részletig vadonatúj. A formájánál nagyobb újdonságot jelent a technikája.
Az elődje karosszériáját határozott élekkel szabták, az újdonság ennél letisztultabb stílusú lett, de azért megtalálható rajta a Lexus jellegzetes hűtőmaszkja, a fényszórók és a visszapillantó tükrök is ismerősek lehetnek. A hátsó lámpákat azonban a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze, és betűvel írják ki a márkanevet.
Az újdonság 4,66 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,64 méter magas, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, kettővel szélesebb és fél centivel magasabb lett az elődjénél. A tengelytávja 2,69 méteres, három centivel nagyobb lett, és az utasteret is tágasabbnak ígérik. A nagyobb akkumulátor nem befolyásolja a csomagtér méretét.
A belső tér nagy újdonsága, hogy a Lexus megvált az előd érintőpados infotainment-kezelésétől. Az alapmodellben 9,8 colos, a csúcsmodellben 14 colos a középkonzol érintőképernyője, jobb felbontással és 3,6-szor gyorsabb processzorral. A klímát a képernyő aljáról lehet kezelni, és a Hey, Lexus paranccsal is megszólíthatjuk a rendszert.
Az alapmodell az NX 350h, amit 2,5 literes benzinmotorral szerelnek, ez első- és összkerékhajtásos változatban is kapható lesz, az utóbbinál a hátsó kerekekhez is kerül egy elektromotor. A rendszer teljesítménye mindkét modellnél 242 lóerő, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 200 km/óránál korlátozott a végsebessége.
Az NX 450h+ az első plug-in hibrid modell lesz a Lexus kínálatában. A Toyota RAV4-ből ismerős technika a 2,5 literes benzinmotorból és több elektromotorból áll, az összkerékhajtású modell kombinált teljesítménye 306 lóerő, amivel 6 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz, a végsebesség ennél is 200 km/órában limitált.
A plug-in hibrid NX 450h+ esetében a lítiumion akkumulátor 18,1 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 63 kilométert lehet megtenni elektromosan, maximum 135 km/órás sebességgel. A feltöltés az otthoni konnektorról több mint hat órába telik, de a 6,6 kilowattos fedélzeti töltővel akár két és fél óta is elég lehet hozzá.
A legújabb vezetéstámogató rendszerek is benne vannak az NX-ben, a gyalogosfelismerő automatikus vészfékezés és a sávtartó asszisztens mellett újdonság a holttérfigyelő, ami nem engedi kinyitni az ajtót, ha kerékpáros vagy más jármű közeledését észleli. Az újdonság európai forgalmazása 2021 negyedik negyedévében kezdődik.
Kapcsolódó cikkek:
A Lexus alaposan megújította a hátsókerék-hajtású sportos középkategóriás szedánját, de az IS átdolgozott változata nálunk már nem lesz kapható.
DIGITÁLIS MAGAZIN