Plug-in hibrid változatban is itt az új Lexus NX
Hírek, 2021. június. 14.
AS

A Lexus bemutatta a középső szabadidő-autójának második generációját, és az új NX a hibrid mellett plug-in hibrid változatban is kapható lesz.

 

 

 

 

2014-ben jelent meg a Lexus NX a népszerű RX kisebb testvéreként, és az eltelt idő alatt több mint 170 ezret adtak el belőle. A japán márka most bemutatta a második generációját, aminek a stílusa első pillantásra nem változott, de az autó a legkisebb részletig vadonatúj. A formájánál nagyobb újdonságot jelent a technikája.

 

 

 

 

Az elődje karosszériáját határozott élekkel szabták, az újdonság ennél letisztultabb stílusú lett, de azért megtalálható rajta a Lexus jellegzetes hűtőmaszkja, a fényszórók és a visszapillantó tükrök is ismerősek lehetnek. A hátsó lámpákat azonban a legújabb divat szerint fénycsíkkal kötötték össze, és betűvel írják ki a márkanevet.

 

 

 

 

Az újdonság 4,66 méter hosszú, 1,87 méter széles és 1,64 méter magas, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, kettővel szélesebb és fél centivel magasabb lett az elődjénél. A tengelytávja 2,69 méteres, három centivel nagyobb lett, és az utasteret is tágasabbnak ígérik. A nagyobb akkumulátor nem befolyásolja a csomagtér méretét.

 

 

 

 

 

 

A belső tér nagy újdonsága, hogy a Lexus megvált az előd érintőpados infotainment-kezelésétől. Az alapmodellben 9,8 colos, a csúcsmodellben 14 colos a középkonzol érintőképernyője, jobb felbontással és 3,6-szor gyorsabb processzorral. A klímát a képernyő aljáról lehet kezelni, és a Hey, Lexus paranccsal is megszólíthatjuk a rendszert.

 

 

 

 

Az alapmodell az NX 350h, amit 2,5 literes benzinmotorral szerelnek, ez első- és összkerékhajtásos változatban is kapható lesz, az utóbbinál a hátsó kerekekhez is kerül egy elektromotor. A rendszer teljesítménye mindkét modellnél 242 lóerő, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 200 km/óránál korlátozott a végsebessége.

 

 

 

Az NX 450h+ az első plug-in hibrid modell lesz a Lexus kínálatában. A Toyota RAV4-ből ismerős technika a 2,5 literes benzinmotorból és több elektromotorból áll, az összkerékhajtású modell kombinált teljesítménye 306 lóerő, amivel 6 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz, a végsebesség ennél is 200 km/órában limitált.

 

 

 

 

A plug-in hibrid NX 450h+ esetében a lítiumion akkumulátor 18,1 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 63 kilométert lehet megtenni elektromosan, maximum 135 km/órás sebességgel. A feltöltés az otthoni konnektorról több mint hat órába telik, de a 6,6 kilowattos fedélzeti töltővel akár két és fél óta is elég lehet hozzá.

 

 

 

 

A legújabb vezetéstámogató rendszerek is benne vannak az NX-ben, a gyalogosfelismerő automatikus vészfékezés és a sávtartó asszisztens mellett újdonság a holttérfigyelő, ami nem engedi kinyitni az ajtót, ha kerékpáros vagy más jármű közeledését észleli. Az újdonság európai forgalmazása 2021 negyedik negyedévében kezdődik.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Formába hozták a Lexus IS-t
A Lexus alaposan megújította a hátsókerék-hajtású sportos középkategóriás szedánját, de az IS átdolgozott változata nálunk már nem lesz kapható.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, olvasd digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár