Bemutatkozott az új Opel Astra
Hírek, 2021. július. 13.
AS

Az Opel bemutatta az Astra új generációját, amit már a márka legfrissebb stílusa szerint terveztek meg, és a technikája is új, még plug-in hibrid változat is lesz belőle.

 

 

 

 

2015-ben jelent meg az Astra előző generációja, ami az európai év autója díjat is elnyerte, és még a General Motors technikáját használta. A most bemutatott hatodik generáció azért is jelent nagy újdonságot, mert már a Stellantis alapjára épül, ezzel a szintén nemrég megjelent DS 4 és Peugeot 308 testvérmodelljének számít.

 

 

 

 

A Mokka után az Astra a második Opel, amit már az alapoktól a márka legújabb stílusában terveztek meg. A dizájn jellegzetes eleme a fényszórók közt fekete hűtőmaszk, a motorháztető karakteres hosszanti domborítása és a széles, karcsú hátsó lámpák. A 18 colos kerekekkel és fekete tetővel kimondottan mutatós az új Astra.

 

 

 

 

A 4,37 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,47 méter magas új Astra méretei nem sokat változtak, a hossza csak milliméterekkel nagyobb, a 2,68 méteres tengelytávja 1,3 centiméterrel nőtt. Az arányai azonban megváltoztak, öt centivel szélesebb lett, ugyanennyivel csökkent az első túlnyúlás, a csomagtér mérete jelentősen, 370-ről 422 literesre nőtt.

 

 

 

 

A külsőhöz hasonlóan belül is teljesen új az Astra, ami a Mokka után megkapta a Pure Panel műszerfalat a fekete panelre került két 10 colos képernyővel. A középső érintőképernyőn teljesen új infotainment rendszer fut, alatta megmaradt a klímaberendezés kezelőfelülete, automata sebességváltó esetén billenőkapcsolóra cserélik a váltókart.

 

 

 

 

A felszereltsége is naprakész lett, az okostelefon-tükrözés és a vezeték nélküli telefontöltés magától értetődő, ezen kívül fűthető első és hátsó ülések, szellőztethető első ülések és a vezetőnél masszázsfunkció is rendelhető. Az adaptív mátrixfényszórók oldalanként 84 darab LED-del távfénynél sem vakítják a szembejövőt.

 

 

 

A motorkínálatról csak azt árulta el az Opel, hogy kétféle plug-in hibrid lesz az Astrához, ezért az új Peugeot 308-ban megjelent 180 és 225 lóerős változatra számítunk. Az előbbinél 150, az utóbbinál 180 lóerős az 1,6 literes, turbós benzinmotor, 110 lóerős az elektromotor, a 12,4 kilowattórás akku pedig 60 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

 

 

 

A motorválaszték hagyományos része a többi Opelből lehet ismerős, az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatával, és az Opel valószínűleg kitart a dízel mellett is az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízellel. A hatfokozatú kézi helyett a két erősebb kivitelnél nyolcfokozatú automata választható.

 

 

 

Az Opel szerint sokat dolgoztak azon, hogy az Astra otthon érezze magát az autópályákon. Az Intelli-Drive asszisztens nemcsak a sebességet és a sávot tartja, hanem félig önálló sávváltásra is képes, automatikusan lassít a kanyarok előtt, és automata sebességváltó esetén a dugóban is képes egymaga araszolni.

 

 

 

Az asszisztensek sorát a 360 fokos kamerarendszer, a holttérfigyelő, a táblafelismerő és a parkoló asszisztens teszi teljessé. Még nem jelentették be, de érkezik a Sports Tourer kombi, nagyobb tengelytávval és legalább 600 literes csomagtérrel. Az Opel már az idén indítja a gyártást Rüsselsheimben, az első példányok a jövő év elején érkeznek.

A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár