Bemutatkozott az új Opel Astra
Hírek, 2021. július. 13.
AS

Az Opel bemutatta az Astra új generációját, amit már a márka legfrissebb stílusa szerint terveztek meg, és a technikája is új, még plug-in hibrid változat is lesz belőle.

 

 

 

 

2015-ben jelent meg az Astra előző generációja, ami az európai év autója díjat is elnyerte, és még a General Motors technikáját használta. A most bemutatott hatodik generáció azért is jelent nagy újdonságot, mert már a Stellantis alapjára épül, ezzel a szintén nemrég megjelent DS 4 és Peugeot 308 testvérmodelljének számít.

 

 

 

 

A Mokka után az Astra a második Opel, amit már az alapoktól a márka legújabb stílusában terveztek meg. A dizájn jellegzetes eleme a fényszórók közt fekete hűtőmaszk, a motorháztető karakteres hosszanti domborítása és a széles, karcsú hátsó lámpák. A 18 colos kerekekkel és fekete tetővel kimondottan mutatós az új Astra.

 

 

 

 

A 4,37 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,47 méter magas új Astra méretei nem sokat változtak, a hossza csak milliméterekkel nagyobb, a 2,68 méteres tengelytávja 1,3 centiméterrel nőtt. Az arányai azonban megváltoztak, öt centivel szélesebb lett, ugyanennyivel csökkent az első túlnyúlás, a csomagtér mérete jelentősen, 370-ről 422 literesre nőtt.

 

 

 

 

A külsőhöz hasonlóan belül is teljesen új az Astra, ami a Mokka után megkapta a Pure Panel műszerfalat a fekete panelre került két 10 colos képernyővel. A középső érintőképernyőn teljesen új infotainment rendszer fut, alatta megmaradt a klímaberendezés kezelőfelülete, automata sebességváltó esetén billenőkapcsolóra cserélik a váltókart.

 

 

 

 

A felszereltsége is naprakész lett, az okostelefon-tükrözés és a vezeték nélküli telefontöltés magától értetődő, ezen kívül fűthető első és hátsó ülések, szellőztethető első ülések és a vezetőnél masszázsfunkció is rendelhető. Az adaptív mátrixfényszórók oldalanként 84 darab LED-del távfénynél sem vakítják a szembejövőt.

 

 

 

A motorkínálatról csak azt árulta el az Opel, hogy kétféle plug-in hibrid lesz az Astrához, ezért az új Peugeot 308-ban megjelent 180 és 225 lóerős változatra számítunk. Az előbbinél 150, az utóbbinál 180 lóerős az 1,6 literes, turbós benzinmotor, 110 lóerős az elektromotor, a 12,4 kilowattórás akku pedig 60 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.

 

 

 

A motorválaszték hagyományos része a többi Opelből lehet ismerős, az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatával, és az Opel valószínűleg kitart a dízel mellett is az 1,5 literes, 130 lóerős négyhengeres turbódízellel. A hatfokozatú kézi helyett a két erősebb kivitelnél nyolcfokozatú automata választható.

 

 

 

Az Opel szerint sokat dolgoztak azon, hogy az Astra otthon érezze magát az autópályákon. Az Intelli-Drive asszisztens nemcsak a sebességet és a sávot tartja, hanem félig önálló sávváltásra is képes, automatikusan lassít a kanyarok előtt, és automata sebességváltó esetén a dugóban is képes egymaga araszolni.

 

 

 

Az asszisztensek sorát a 360 fokos kamerarendszer, a holttérfigyelő, a táblafelismerő és a parkoló asszisztens teszi teljessé. Még nem jelentették be, de érkezik a Sports Tourer kombi, nagyobb tengelytávval és legalább 600 literes csomagtérrel. Az Opel már az idén indítja a gyártást Rüsselsheimben, az első példányok a jövő év elején érkeznek.

Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár