A BMW bemutatta a 2-es Active Tourer második generációját, karakteresebb külsővel, modernebb berendezéssel és még erősebb plug-in hibrid hajtással.
2014-ben jelent meg a 2-es Active Tourer első generációja, ami elsőkerék-hajtásával akkor még szokatlannak számított. A BMW azonban kitart az egyterű kategóriája mellett, ezért bemutatta a modell teljesen új generációját, ami minden téren jobb lett az elődjénél. A szűkebbre szabott fényszórókkal és a nagyobb hűtőmaszkkal látványosabb is.
4,39 méteres hossza két centivel nőtt, a 2,67 méteres tengelytávja nem változott, de a 2,5 centivel növelt szélesség és nyomtáv jobb kiállásúvá teszik. A Luxury Line és M Sport változatban is választható 2-es Active Tourer süllyesztett kilincseket kapott, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a karosszéria légellenállási együtthatója 0,26-ra csökkent.
A berendezés az elektromos iX stílusában készült, ahhoz hasonlóan egy ívelt panel került a kormánykerék mögé, ami egy 10,25 colos műszeregységből és egy 10,7 colos érintőképernyőből áll, rajta a BMW legújabb infotainment rendszerével. A kapcsolók számát csökkentették, és az ülések közt lévő konzol is az iX-ből lehet ismerős.
A csomagtartó az elődéhez hasonlóan 470 literes, és a három részre osztott támlák előredöntésével 1455 literesre növelhető. Az Active Tourer megtartotta a praktikus részleteket, például a hátsó üléseket 13 centiméteres sínen lehet tologatni, a támlákat függőlegesre állítva 90 literrel növelhető a tér. Széria az elektromos mozgatású csomagtérajtó.
A felszereltség alapáron is jobb lett, például széria a kétzónás automata klíma, az esőérzékelős ablaktörlő, az automata fényszórókapcsoló és a tolatókamerás parkolóasszisztens is. Az opciók között sportfutóművet, aktív tempomatot, head-up displayt, hangulatvilágítást, panorámatetőt és Harman Kardon hifit találunk.
Újdonság a 48 voltos mild hibrid, aminek az akkumulátorát a csomagtér padlója alatt helyezték el, ezért a mérete 415 literre csökken, míg a plug-in hibrid modelleknél 406 literes teret lehet kihasználni. A 2-es Active Tourer már nem készül kézi váltóval, minden kivitelhez széria a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó.
Az alapmodell a 218i, aminek 1,5 literes, turbós háromhengeres benzinmotorja 136 lóerőre és 230 Nm-re képes, ezzel 9 másodperc alatt gyorsul százra. A 220i-ben ugyanez a benzinmotor 156 lóerős, és a mild hibrid rendszer 19 lóerős, 55 Nm-es elektromotorjával együtt a kombinált teljesítménye 170 lóerő, a maximum nyomatéka 280 Nm.
A 223i-ben már nem háromhengeres, hanem kétliteres, négyhengeres a motor, önmagában 204 lóerőre és 320 Nm-re képes, a mild hibrid elektromotorjával 218 lóerő a teljesítménye és 360 Nm a nyomatéka. Az Active Tourer ebben a változatban 7 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 6,0-6,6 liter az átlagfogyasztása száz kilométeren.
A kínálatban dízelmotort is találunk, a 218d-ben a kétliteres, négyhengeres turbódízel 150 lóerős, a nyomatéka 360 Nm. Jövő nyáron érkezik a plug-in hibrid, amiből immár kétféle közül lehet választani. Az előző Active Tourer mintájára az 1,5 literes benzinmotor az első, az elektromotor a hátsó kerekeket hajtja, ezzel összkerékhajtásos az autó.
A 225e-ben 136 lóerős a benzines és 109 lóerős az elektromotor, a kombinált teljesítmény 245 lóerő, míg az új 230e-ben 150 lóerős a benzines és 177 lóerős az elektromos motor, a rendszer 326 lóerőre képes. A padlóba épített akkumulátor nettó 14,9 kilowattórás, és 3,7 helyett 7,4 kilowattal tölthető, ezzel 2,5 órára csökken a feltöltéshez szükséges idő, az elektromos hatótávolság 80 kilométer.
Kapcsolódó cikkek:
A BMW bemutatta a 2-es Coupé új generációját, amely megtartotta a hosszmotoros, hátsókerék-hajtású felépítést, de az elődjénél különlegesebb formát kapott.
vagy olvasd digitális formában!