A Fiesta után a Focus is megújult, a Ford kompakt modellje új orr-részt és nagy érintőképernyőt kapott, a kínálatban pedig a 280 lóerős benzines ST is megmaradt.
2018-ban jelent meg a Focus jelenleg kapható negyedik generációja, amit a nemrég megújult Fiesta receptje szerint frissítettek fel. Szűkebbre szabták a fényszórókat, amelyek szériában LED-esek, felárért mátrixfényszórók is lehetnek. Az új hűtőmaszk közepére került az embléma, a hátsó rész nem változott, de a lámpák új alakban világítanak.
A digitális műszeregység már elérhető volt a Focushoz, ami most egy újabb, 13,2 colos érintőképernyőt kapott, rajta a Mustang Mach-E-ből ismerős SYNC 4-es infotainment rendszerrel. A nagyobb kijelzővel együtt a hagyományos gombok száma is csökkent, például a klímaberendezést a mindig látható alsó sávból lehet kezelni.
A kombi esetén ötletes újdonság, hogy a csomagtérpadló egyik felével két részre oszthatjuk fel a rakteret, és egy gumitálcára tehetjük például a sáros túracipőket. A megújult Focus az elegáns Titanium, sportos ST-Line és szabadidős Active változatban készül, amihez X és Vignale csomagot lehet hozzáadni.
A motorkínálat az 1.0 EcoBoost 100 és 125 lóerős változatával kezdődik, ezekhez hatfokozatú kézi váltó jár. A turbós háromhengeres benzinmotor 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelt változata 125 és 155 lóerős lehet, és újdonság, hogy a mild hibridet a hatfokozatú kézi helyett már hétfokozatú duplakuplungos váltóval is lehet rendelni.
A dízelmotort is megtartja a Focus, az 1,5 literes négyhengeres EcoBlue 95 és 120 lóerővel elérhető, az utóbbihoz a hatfokozatú kézi helyett nyolcfokozatú automata sebességváltó választható. A kínálatban marad a Focus ST is a 2,3 literes EcoBoost motorral, 280 lóerővel és 420 Nm-rel, hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú automata váltóval.
Kapcsolódó cikkek:
A mild hibrid és a zöld rendszámos plug-in hibrid után a Ford bemutatta a Kuga hibrid változatát, ami a dízelek alternatívája lehet.
vagy olvasd digitális formában!