A Suzuki bemutatta az új S-Crosst, a kompakt crossover alaposan továbbfejlesztett változatát, ami az új külső mellé további extrákat kapott, és jövőre teljes hibrid hajtással is elérhető lesz.
A Suzuki két hete jelentette be, hogy egy új modellt mutat be, és sejteni lehetett, hogy az S-Cross új generációja lesz, hiszen ez volt a legrégebbi típus a kínálatban, 2013-ban mutatták be, és három évvel később kapta meg a jelenlegi arcát a modellfrissítéssel. A Suzuki most leleplezte az új S-Crosst, a kompakt crossover alaposan továbbfejlesztett változatát.
Az új S-Cross első pillantásra az előző széria ráncfelvarrásának tűnik, de annál jóval többről van szó, hiszen magasabb lett az orra, és a hátsó oldalablakok formája is változott, ezért a lemezeken is változtatott a Suzuki. A méretek azonban nem nőttek, továbbra is 4,3 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,58 méter magas az S-Cross, a tengelytávja 2,6 méteres.
Az új külső nagyon jól áll az S-Crossnak, sokkal magabiztosabb lett tőle a kiállása. A nagyobb hűtőmaszkra krómcsíkkal körülvett embléma került, a határozott formájú fényszórók teljesen LED-esek, és az átlátszó burájú, szélesebb hátsó lámpákban is LED-ek világítanak. A crossover jellegét a szögletesebb kerékjáratok és a masszívabb lökhárítók emelik ki.
A belső térben ott változtatott a Suzuki, ahol igazán szükség volt rá. A számlapok közé a Vitarából ismerős színes kijelző került, a középkonzol tetejére egy 9 colos érintőképernyőt tettek, amin új rendszer fut, jövőre Suzuki Connect néven online szolgáltatások is érkeznek. A csomagtartó továbbra is 430 literes, és a hátsó ülések ledöntésével 1230 literesre bővíthető.
A forgalmazás kezdetén a jelenlegi modellből ismerős technikát kapja az S-Cross az 1,4 literes, 130 lóerős turbós benzinmotorral és a széria 48 voltos mild hibrid rendszerrel. A váltó hatfokozatú kézi vagy automata lehet, és az AllGrip Select összkerékhajtás is rendelhető. Az igazi érdekesség jövőre jön, hamarosan teljes hibrid hajtással is kapható lesz a Vitara és az S-Cross.
Az S-Cross nem lett nehezebb a megújulással, az elsőkerék-hajtású, kézi váltós modell 1195 kilogrammot nyom. 9,5 másodperc alatt gyorsul százra (az összkerékhajtásúnak 10,2 másodpercre van szüksége), a végsebessége 195 km/óra. Az átlagos fogyasztása 5,3 liter a fronthajtású, 5,8 liter az automata és az összkerékhajtású változatnak.
A vezetéstámogató rendszerek sora, az autonóm vészfékező, sávtartó, holttérfigyelő és táblafelismerő mellé újabb asszisztensek érkeztek: a 3D nézetre is képes 360 fokos kamerarendszer, a dugóban araszolást segítő tempomat és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő. Az opciók közt érdekes a nagyméretű, nyitható panorámatető.
Az új S-Cross az eddigiekhez hasonlóan továbbra is a Suzuki esztergomi gyárában készül, és még az év vége előtt a kereskedésekbe kerül. Már az árát is lehet tudni: a GL felszereltséggel a listaára 7 140 000 forinttól indul, a kedvezményes ára 6 090 000 Ft. Az összkerékhajtás felára 740 ezer forint, az automata sebességváltó 600 ezer forinttal kerül többe.
A GL felszereltség is jónak mondható, széria a hét légzsák, az adaptív tempomat, az autonóm vészfékező, a sávtartó és a táblafelismerő rendszer, továbbá a 17 colos könnyűfém kerekek, a LED-es fényszórók és hátsó lámpák, a manuális klímaberendezés, a 7 colos érintőképernyős rendszer tolatókamerával és még a riasztó is.
A GL+ felszereltség 400 ezer forinttal kerül többe, és 6 490 000 forintos kedvezményes árával ez tűnik a legjobb vételnek. A GL-en felül olyan tételek járnak hozzá, mint a kétzónás automata klímaberendezés, a holttérfigyelő, az automata ablaktörlő és világításkapcsoló, az elektromosan behajtható tükrök, a fűthető első ülések, a bőrhuzatú kormánykerék, a ködfényszórók, a parkolószenzor elöl-hátul, a sötétített ablakok és a tetősínek.
A csúcsmodell a GLX, ami a 850 ezer forintos felárért bőrkárpitozást, 9 colos érintőképernyős rendszert navigációval és 360 fokos kamerarendszert kap, a nyitható panorámatető 250 ezer forinttal kerül többe, a metálfényezés további 170 ezer forint. A kínálat az automata sebességváltós, összkerékhajtásos, panorámatetős modellel 8 930 000 forintos kedvezményes áron zárul.
Kapcsolódó cikkek:
Megjelent a Toyotával kötött együttműködés eredménye, elsőként a konnektorról tölthető hibrid RAV4-et vette a saját nevére a Suzuki.
DIGITÁLIS MAGAZIN