Bemutatkozott az Alfa Romeo Tonale
Hírek, 2022. február. 8.
AS

Az Alfa Romeo bemutatta a kompakt szabadidő-autójának gyártásba kerülő változatát. A hibrid, plug-in hibrid és dízel változatban érkező Tonale minden szempontból új korszakot kezd.

 

 

 

 

2019-ben még tanulmányautóként mutatta be az Alfa Romeo a kompakt szabadidő-autóját a genfi autószalonon, és mostanra készült el a Tonale szériaváltozata. Szerencsére nem sokat változott a dizájn a koncepció óta, megtaláljuk a jellegzetes pajzs alakú hűtőmaszkot és a telefontárcsa-mintájú kerekeket, a hármas osztású fényszórók pedig olyan ikonikus modelleket idéznek, mint a Zagato által tervezett SZ és a Brera.

 

 

 

 

A 4,53 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, 2,66 méteres tengelytávú Tonale arra a padlólemezre épül, mint amit a Jeep Compass is használ, de az Alfa Romeónál alaposan átdolgozták, szélesebb lett a nyomtávja, és javítottak a súlyelosztáson is. A kerekek legalább 17 colosak, de akár 18 colosak is lehetnek, míg a csomagtartó körülbelül 500 literes, és 1500 literesre bővíthető, a hibridbe pedig 400 liter körüli poggyász pakolható.

 

 

 

A letisztult vonalú műszerfal érdekessége az Alfa Romeónál elsőként megjelenő 12,3 colos digitális műszeregység, ami klasszikus stílusban is mutathatja a műszereket. A középre kerülő érintőképernyő 10,25 colos, és az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, állandó 4G kapcsolattal rendelkezik, a frissítések is online érkeznek meg. A My Alfa Connect okostelefon-alkalmazással távolból is lehet kezelni néhány funkciót.

 

 

 

A Tonale kínálata a hibrid változattal indul, amihez egy új 1,5 literes, négyhengeres benzinmotort fejlesztettek, 130 és 160 lóerővel, az utóbbi változó geometriájú turbót kapott, és csak az Alfa Romeónál lesz elérhető. Széria hozzá a hétfokozatú duplakuplungos váltó és a 48 voltos hibrid rendszer, aminek 20 lóerős, 55 Nm-re képes elektromotorja önállóan is képes mozgatni az autót dugóban araszoláskor és parkoláskor.

 

 

 

 

A csúcsmodell a plug-in hibrid, amelynél az 1,3 literes, 180 lóerős turbós benzinmotor az első, a 123 lóerős elektromotor pedig a hátsó kerekeket hajtja. A kombinált teljesítmény 275 lóerő, amivel az összkerékhajtású Tonale a hatfokozatú automata váltóval 6,2 másodperc alatt gyorsul százra. A 15,5 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével átlagosan 60, de városban akár 80 kilométert is képes megtenni tisztán elektromosan.

 

 

 

 

Az Alfa Romeo újdonsága dízelmotorral is kapható lesz, az 1,6 literes, 130 lóerős négyhengeres egy hatfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Az észak-amerikai és közel-keleti piacra készül kétliteres, 260 lóerős turbós benzinmotor bolygóműves automata váltóval és mechanikus összkerékhajtással. A Tonale a kategória legdirektebb kormányzását és szelektív lengéscsillapítást is kap.

 

 

 

 

Nem hiányzik a DNA kapcsoló, amivel a hatékony, akár teljesen elektromos, illetve a dinamikus üzemmódok között lehet választani. A Tonale a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja, az adaptív tempomattal és sávtartóval 2-es szintű önvezetésre képes, ezen kívül 360 fokos kamerarendszer, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és félig automatikus parkoló asszisztens is elérhető az autóhoz.

 

 

 

 

Az egyszerűsített kínálat a Super és Ti modellekből áll, amihez Sprint és Veloce csomagokat lehet választani. A Tonalét online is meg lehet majd rendelni, és minden példányhoz jár majd egy egyedi NFT azonosító, ami később is szolgálhat az autó azonosítására, ezzel is növelve az értékét. Hasonló célokat szolgál az öt évre bővített garancia, a videón követhető szerviz és a minősített használt autó, amihez egy év garanciát vállal a márka.

 

 

 

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Megújult az Alfa Romeo Giulia és Stelvio Quadrifoglio
Az alapváltozatok után a csúcsmodellek is megújultak az Alfa Romeo Giulia és Stelvio kínálatában, a Quadrifoglio minden részletében még vonzóbb lett.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár