Kiderült, hogy melyik modellek nyerték az Év Magyar Autója díjakat, amelynek zsűrijében lapunk főszerkesztője is részt vett. A szakmai verseny harmadik évében minden eddiginél több modell indult, és néhány kategóriában szoros volt a befutó.
Év autója díjat már évtizedek óta ítél oda európai autós újságírókból álló zsűri, és egy ideje már olyan elismerés is létezik, amely kimondottan magyar szempontok szerint választ. Az Autós Nagykoalíció és a Járműipar szakmai magazin által életre hívott versenyben autós újságíró kollégáimmal (Biró Csongor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán) összetett szempontrendszer szerint választjuk ki az adott évben nevezett típusok közül a legjobb autót.
A jelölt modelleket az év során folyamatosan teszteljük, és a hasonló kategóriába tartozó autókat lehetőleg együtt vezetjük, hogy képet kapjunk az egymáshoz mért tudásukról.
Fontos hozzátenni, hogy bár a nevezés pénzbe kerül, a zsűri nem kap pénzt a munkájáért, ezért függetlenül dönthet a legjobbakról.
Minden zsűritag saját pontokat oszt, amiket a végén összesítünk, és a díjakat több kategóriában ítéljük oda, az interneten pedig a közönség, az olvasók is szavazhattak a kedvencükre.
Az idei díjra minden eddiginél több, 26 márka adott le jelölést, 58 autót neveztek, ezek kipróbálása több hónapot vett igénybe.
A győztesek közül többnek a tesztje is olvasható a 2022/1-es számunkban.
Év Magyar Autója
Az Év Magyar Autója díjat a magyarországi gyárakban készülő autók közül kapja a leginkább magyar modell. Mind a két idei nevezett autó hibrid: a Suzuki mild hibrid, az Audi plug-in hibrid, ez is mutatja, hogy a jövőnek szánt autókat termelnek a hazai üzemek. A magyarországi jelenlétet és a beszállítói arányt is számításba véve idén az Audi Q3 Sportback került ki győztesként.
Az Audi Q3 Sportback tesztje az Autó és Stílus 2021/5. számában olvasható
1. Audi Q3 Sportback 464 pont
2. Suzuki S-Cross 456 pont
Magyar Év Autója
A legtöbb autó ebben a mezőnyben indult, a zsűri nyolc kategóriában hirdetett díjakat. A kisautók között a szabadidős Yaris Cross kényelmesen nyert a vadonatúj Fabia és a megújult Polo előtt, a családi autók kategóriáját egy klasszikus kombi, a Golf Variant nyerte, míg az üzleti autóknál az Octavia előzte meg a Peugeot új kombiját. A szabadidő-autókat három méretbe soroltuk, a legkisebbek közt a hibrid hajtású HR-V nyerni tudott a kupéformájú Taigo előtt, a középkategóriában a Tucson dolgát az Arkana és a Grandland nehezítette, a nagyok közt szoros verseny alakult ki a praktikus Kodiaq és a kifinomult NX között. A sportautók küzdelmében az M4 Competition mindössze egy ponttal múlta felül az év meglepetését, a GR Yarist.
A Toyota Yaris Cross tesztje az Autó és Stílus 2022/1. számában olvasható
Kisautók
1. Toyota Yaris Cross 388 pont
2. Škoda Fabia 375 pont
3. Volkswagen Polo 360 pont
A Volkswagen Golf Variant tesztje az Autó és Stílus 2021/3. számában olvasható
Családi autók
1. Volkswagen Golf Variant 399 pont
2. Nissan Qashqai 356 pont
3. Volkswagen Caddy 336 pont
A Skoda Octavia Combi tesztje az Autó és Stílus 2020/3. számában olvasható
Üzleti autók
1. Skoda Octavia e-TEC 374 pont
2. Peugeot 308 SW 369 pont
3. Lexus ES 366 pont
A Honda HR-V bemutatója az Autó és Stílus 2022/1. számában olvasható
Kis szabadidő-autók
1. Honda HR-V 402 pont
2. Volkswagen Taigo 376 pont
3. Seat Arona 374 pont
A Hyundai Tucson tesztje az Autó és Stílus 2021/1. számában olvasható
Közepes szabadidő-autók
1. Hyundai Tucson 417 pont
2. Renault Arkana E-Tech 397 pont
3. Opel Grandland 357 pont
A Lexus NX bemutatója az Autó és Stílus 2021/4. számában olvasható
Nagy szabadidő-autók
1. Lexus NX 401 pont
2. Skoda Kodiaq 400 pont
3. Toyota Highlander 381 pont
A Toyota Hilux bemutatója az Autó és Stílus 2020/3. számában olvasható
Kishaszonjárművek
1. Toyota Hilux 333 pont
2. Ford Ranger Stormtrak 331 pont
2. Volkswagen Caddy Cargo 331 pont
A BMW M4 Competition Coupé tesztje az Autó és Stílus 2021/2. számában olvasható
Sportautók
1. BMW M4 Competition Coupé 389 pont
2. Toyota GR Yaris 388 pont
3. Volkswagen Golf R 383 pont
Év Zöldautója
Az Év Zöldautója díjra a plug-in hibrid és elektromos autókat nevezhették az importőrök és gyártók, a hibrideknél az egyetlen feltétel az 50 g/km-nél kisebb széndioxid-kibocsátás volt. A legtöbb típus az elektromos szabadidő-autók között indult, a Volkswagen-csoport három modellje csak megközelítette, de megelőzni nem tudta a Hyundai újdonságát. Az új Astra versenytárs híján nyert, a DS 4 csak pár ponttal, de győzni tudott, míg az elektromos MINI és a BMW iX könnyedén előzte le a riválisokat.
A MINI Cooper SE bemutatója az Autó és Stílus 2020/3. számában olvasható
Elektromos városi autók
1. MINI Cooper SE 344 pont
2. Honda e 299 pont
3. Fiat 500e 3+1 291 pont
A Hyundai Ioniq 5 tesztje az Autó és Stílus 2021/5. számában olvasható
Elektromos szabadidő-autók
1. Hyundai Ioniq 5 412 pont
2. Škoda Enyaq iV 398 pont
3. Volkswagen ID.4 393 pont
A BMW iX menetpróbája az Autó és Stílus 2021/5. számában olvasható
Elektromos prémiumautók
1. BMW iX 390 pont
2. Audi e-tron GT 373 pont
3. Cupra Born 352 pont
Az Opel Astra menetpróbája az Autó és Stílus 2022/1. számában olvasható
Hibrid városi autók
1. Opel Astra Plug-in Hybrid 375 pont
A Kia Sorento Plug-in Hybrid tesztje az Autó és Stílus 2021/3. számában olvasható
Hibrid szabadidő-autók
1. Kia Sorento Plug-in Hybrid 385 pont
2. Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 378 pont
3. Jeep Wrangler 4xe 238 pont
A DS 4 menetpróbája az Autó és Stílus 2022/1. számában olvasható
Hibrid prémiumautók
1. DS 4 E-Tense 332 pont
2. Volkswagen Passat GTE 330 pont
Elektromos kishaszonjárművek
1. Opel Combo-e Cargo 314 pont
2. Toyota Proace City Electric 289 pont
3. Toyota Proace Electric 277 pont
Közönségdíj
A díjra mind az 58 nevezett autó esélyes volt, az internetes szavazáson egyértelmű győzelmet aratott az S-Cross, de az Év Zöldautója díjas Sorento is figyelemreméltóan sok szavazatot kapott.
A Suzuki S-Cross tesztje az Autó és Stílus 2022/1. számában olvasható
1. Suzuki S-Cross 3663 szavazat
2. Kia Sorento 1315 szavazat
3. Suzuki Vitara 329 szavazat
A cikkünkben az egyes kategóriák első három helyezettjét soroljuk fel, a részletes eredmények az összes nevezett autóval a www.evmagyarautoja.hu címen találhatók. A díjátadót május végén tartják a szervezők, ahol bejelentik az Év Magyar Autója 2023-as verseny kategóriáit és feltételeit.
DIGITÁLIS MAGAZIN