Mára a Toyota szinte teljes kínálata hibrid modellekből áll, mégis volt értelme elkészíteni a Prius legújabb generációját, ami már első pillantásra jól néz ki, és a teljesítménye is ígéretes.
A huszonöt éve bemutatott Prius az első hibrid autó volt, ami sorozatgyártásba került, eddig több mint ötmilliót adtak el belőle világszerte. Sokat tett azért, hogy megismerjük és elfogadjuk a hibrid technikát, amit már a Toyota szinte minden modelljéhez megkaphatunk, de ezzel még egyáltalán nem ért véget a Prius szerepe.
A most bemutatott ötödik generációs Prius ugyan megtartotta a második szériánál megjelent áramvonalas sziluettet, de szakított a különc megoldásokkal, ami sokkal vonzóbbá tette. Az arányait is megigazították, a tengelytávja öt centivel hosszabb lett, ugyanakkor a karosszériája öt centivel rövidebb és alacsonyabb, de két centivel szélesebb.
A C-alakú fényszórók az újonnan bemutatott elektromos autóra, a bZ4X-re hasonlítanak, a kerekek nagyobbak, akár 19 colosak is lehetnek, hátulra pedig menő fénycsík került. A padlólemez annak a továbbfejlesztett változata, amit az előző Prius, illetve a Toyota C-HR és a Lexus UX is használ, amivel merevebb lett a karosszéria.
Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is hibrid és plug-in hibrid változatban készül, de az európai piacon csak az utóbbit fogják forgalmazni, ami jobban belegondolva logikus lépés, hiszen a Toyota mostanra a legtöbb modelljéből kínál már hibridet, de konnektorról tölthető hibrid nálunk még csak a RAV4-ből kapható.
A korábbi 1,8 literes, 99 lóerős benzinmotort kétliteres, 148 lóerős erőforrásra cserélték, az első kerekeket hajtó elektromotor teljesítménye 92-ről 160 lóerőre nőtt. A plug-in hibrid Prius teljesítménye ezzel 122 helyett 223 lóerő, és a 6,7 másodperces nulláról százra gyorsulásra biztosan nem számítottunk volna a takarékosságra kiélezett modelltől.
Az akkumulátor kapacitását is megnövelték, 13,6 kilowattórára, amivel a Prius elektromos hatótávja másfélszeresére nőtt, és bár pontos adatot ezzel kapcsolatban nem árultak el, az elődjéből kiindulva legalább 75 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel. Az akkucsomag elfért a hátsó ülés alatt, ezért a csomagtér méretét nem csökkenti.
Az elődjéhez hasonlóan az új Prius is rendelhető lesz a tetőre szerelt napelemmel, ami a Toyota szerint ideális körülmények közt évente 1250 kilométerre elegendő energiát jelent. A belső tér is jóval modernebb lett, a hétcolos műszeregység a bZ4X-ből lehet ismerős, de azzal ellentétben itt megelégedtek a hagyományos kerek kormánnyal.
Kapcsolódó cikkek:
vagy olvasd digitális formában!