A Subaru rajongói körében legendának számít az Impreza neve, de a kompakt modell az utóbbi időben visszafogott stílusra váltott, és ezen a most bemutatott hatodik generáció sem változtat.
Formás kompakt autóként jelent meg az első Impreza a kilencvenes években, majd a ralipályák bajnokává vált, az utóbbi időben azonban mintha eltűnt volna az utakról, pedig nem szűnt meg, a Subaru most mutatta be a legújabbat. A hatodik generációs Impreza több téren is továbbfejlődött az elődjéhez képest.
A 2017-től kapható elődje stílusát folytatja az új Impreza, de a 4,48 méteres karosszériáját az időközben megjelent újabb Subaruk mintájára szabták át, áramvonalasabb alakkal és szűkebbre szabott fényszórókkal. Az Impreza már csak ötajtós ferdehátú változatban készül, a szabadidős XV és a sportos WRX modelleket különválasztották róla.
A Subaru egyelőre az amerikai piacra szánt változatot mutatta be, amit egy kétliteres, 147 lóerős boxermotorral szerelnek, helyette 2,5 literes, 185 lóerős motor is választható. A márka hagyományainak megfelelően mind a négy kerék hajtott, de manuális váltó már nincs, szériafelszerelés a fokozatmentes CVT.
A nagyobb modellek mintájára az új Impreza is egy álló formátumú, 11,6 colos érintőképernyőt kap a műszerfalára, és a Subaru összes elérhető vezetéstámogató rendszerével felszerelték. Mégsem biztos, hogy ez elég lesz a sikerhez, az utóbbi időben ugyanis egyre népszerűbb a Crosstrek és XV néven is kínált crossover változat.
vagy olvasd digitális formában!