A magyarországi piacon a BMW legnépszerűbb autója az X5, ami a kupéformájú X6-tal együtt idén megújul. A formáján csak finoman igazítottak, a motorválaszték pedig egy új, ígéretes plug-in hibriddel bővült.
2018-ban jelent meg a BMW X5 jelenlegi, negyedik generációja, ezért most jött el a ráncfelvarrás ideje, az egy évvel később megjelent X6-tal együtt újult meg a magyarországi piac legnagyobb számban eladott BMW-je. A modellfrissítéssel nem követték a nagyobb X7-es mintáját, nem kapta meg annak osztott fényszórós orrát az X5 és az X6.
A vonalakon csak finoman igazítottak, a fényszórókat szűkebbre szabták, a nappali fények és a hátsó lámpák is új mintában világítanak. A hűtőmaszkot már nemcsak az X6-on, de az X5-ön is meg lehet világítani. Az X6-nál szériafelszerelés az M Sport csomag, a Pro változatán a hűtőmaszk, a lökhárítóbetétek, a tükörházak és az ablakkeretek is feketék.
A modellfrissítéssel az X5 és X6 is megkapta a BMW új típusú műszerfalát az ívelt dupla képernyővel, 12,3 colos műszeregységgel és 14,9 colos érintőképernyővel. A klímakezelő gombok eltűntek, a szellőzést csak a kijelzőről lehet állítani, de megmaradt az iDrive forgókapcsolója a középkonzol alján, a váltókar billenőkapcsolója és számtalan gomb társaságában.
Az X5 és X6 továbbra is kérhető benzines, dízel és plug-in hibrid változatban. A benzines és dízel modellek 48 voltos mild hibrid rendszert kapnak, ahol a 9 lóerőre és 200 Nm nyomatékra képes elektromotort a nyolcfokozatú automata sebességváltóba építették. Az xDrive40i háromliteres, soros hathengeres motorjának teljesítményét 380 lóerőre növelték, a nyomatéka 520 Nm.
Mindkét modell kínálatában marad az M60i is, ahol a 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotor 530 lóerős, 750 Nm nyomatékkal, ezzel az X5 és az X6 már 4,3 másodperc alatt eléri a százas tempót. A BMW kitart a dízelmotor mellett is, az xDrive30d-ben a háromliteres, soros hathengeres motor dolgozik, ezúttal 298 lóerővel és 650 Nm-rel, 6,1 másodperces gyorsulással.
Mindennél jobban átdolgozták a plug-in hibrid változatot, aminek mostantól xDrive50e a neve. A háromliteres, hathengeres motorja önmagában is 313 lóerős, az elektromotorral együtt 490 lóerőre nőtt a kombinált teljesítmény. Az akkumulátor kapacitását negyedével 25,7 kilowattórára növelték, ezzel 95-110 kilométert is képes elmenni elektromosan, tölteni pedig 7,4 kilowattal lehet.
A plug-in hibrid az X6-hoz nem, csak az X5-höz rendelhető, ami ezt a változatát leszámítva hét üléssel is kérhető, és hamarosan megújulhat az X5 M és X6 M is.
Kapcsolódó cikkek:
A debreceni üzemben gyártandó Neue Klasse előzetesének számít a BMW elektromos hajtású tanulmányautója, az i Vision Dee.
DIGITÁLIS MAGAZIN