A Volkswagen elektromos népautója lenne az ID.2
Hírek, 2023. március. 15.
AS

ID. 2all néven mutatta be következő elektromos autójának előzetesét a Volkswagen, és ha a prototípus minden ígéretét beváltja a 2025-ben gyártásba kerülő modell, akkor új népautó lehet az ID.2-ből.

 

A Volkswagen tovább bővíti az elektromos autóinak kínálatát, az ID.3, ID.4 és ID.5, valamint az ID. Buzz után hamarosan bemutatkozik a Passat-méretű ID.7, és máris itt a következő modell előzetese. Az ID.2 egy Polo-méretű elektromos kisautó lesz, ami a Golfhoz hasonló térkínálatot ígér, ezért azt remélik, hogy a Volkswagen nevéhez méltó népautó lehet belőle. A prototípus neve erre utaló szójáték, az ID. 2all jelentése ID to all, azaz ID-t mindenkinek.

 

 

 

A dizájnja új fejezetet kezd a Volkswagen elektromos autóinak sorában, hiszen crossover helyett hagyományos kisautó lesz az ID.2, elvetették a korábbi ID. Life koncepcióval elkezdett magas építésű vonalat. A formaterve inkább a Polo és a Golf stílusát gondolja tovább, nem pedig az eddigi ID-modellekét. A fényszórókat és a hátsó lámpákat persze itt is fénycsíkkal kötötték össze, a széles C-oszlop pedig a Golf örökségét viszi a jövőbe.

 

 

A berendezése annyira minimalista, amennyire csak lehet, a 11 colos kijelző mutatja a műszereket, akár az egyes Golfot idéző retró számlapokkal is, míg középre 12,9 colos érintőképernyő került. Az ID-modellek kritikájára válaszul hagyományos kapcsolók kerültek a kormánykerékre, külön billenőkapcsolókat kapott a klímaberendezés, és az ülések közötti forgótárcsával is kezelhető lesz az infotainment, akárcsak a BMW-k iDrive-ja.

 

 

 

A karosszériája 4,05 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,53 méter magas, ami azt jelenti, hogy az ID. 2all körülbelül olyan hosszú, mint a Polo, de annál hat centivel szélesebb és nyolccal magasabb, míg a 2,6 méteres tengelytávja éppen a Polo és a Golf értéke között van. A kínálatban elfoglalt helyének megfelelően az ID. 2all húsz centivel rövidebb, mint az ID.3, de annál jobb a térkihasználása, ami az új MEB Entry padlólemezének köszönhető.

 

 

Az ID.3-mal szemben az ID.2 nem hátsókerék-hajtású lesz, az elektromotorja az első kerekeket hajtja, ezért hátul meglepően nagy hely maradt a csomagtérnek. A kapacitása 490 liter, ami nemcsak a hasonló dimenziójú Polo 355 literes, de a Golfban és az ID.3-ban található 381 és 385 literes csomagtartónál is nagyobb. Az orrában nincs rakodótér, de a hátsó ülések alatt elrejtettek egy 50 literes rekeszt, ami a töltőkábelek tárolására lehet jó.

 

 

A prototípus teljesítménye 226 lóerő, amivel hét másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 160 km/óránál korlátozott. A szériagyártásba kerülő ID.2-ből biztosan lesz szerényebb teljesítményű változat is, mindenesetre a koncepció egy sportos GTX változat érkezését is sejteti. Az akkumulátor méretét és az egyenáramú töltés sebességét nem árulta el a Volkswagen, de azt igen, hogy 450 kilométert tehet meg egy feltöltéssel az autó, ami elég jól hangzik.

 

 

A részletekre még várnunk kell, mindenesetre a Volkswagen már elhatározta, hogy 2025-ben sorozatgyártásba kerül az ID.2, ami a Seat spanyolországi üzeméből kerül ki. Az árát pedig szeretnék 25 ezer euró körül tartani, ami a hasonló méretű modellek közt kedvezőnek számítana, ezzel az átgondolt és praktikus ID.2-nek sikerülhet, amit az ID.3 nem tudott: a Volkswagen elektromos népautója válhat belőle.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Jön a Passat elektromos megfelelője, a Volkswagen ID.7
A Volkswagen egy áramvonalas szedánnal bővíti az elektromos autóinak kínálatát, a jövendő ID.7-est pedig álcázva már meg is mutatták.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár