Ismerős néven mutatta be új elektromos szabadidő-autóját a Ford, és az Explorer divatos formája alatt a Volkswagenekből ismerős technika dolgozik.
Új korszakot kezd a Ford azzal az elektromos szabadidő-autóval, amit meglepetésre Explorer néven mutattak be. Nem az eddig ismert amerikai Explorer utódjáról van szó, amit plug-in hibrid változatban forgalmaznak nálunk, és aminek a helyére lép majd az új modell, hanem egy közepes méretű crossoverről, ami a Volkswagennel együttműködésben készült.
A Mustang Mach-E után az új Explorer a második Ford, ami az alapoktól elektromos autónak készült, de az első, ami a Ford jelvényét viseli. A két autó a műszaki tartalomban is különbözik, az Explorer ugyanis a Volkswagen elektromos autókhoz fejlesztett MEB platformjára épül, akárcsak az ID.4, az Enyaq iV és a Q4 e-tron, de a dizájnja teljesen eltérő.
A Ford a jövőben az európai piacon is jobban kiemeli az amerikai származását, és az Explorer dizájnja remek példa erre. Az új modell formás külsőt kapott, a fényszórókat és a hátsó lámpákat összekötő sávokra az Explorer felirat került, a kerekei pedig legalább 19, de akár 21 colosak is lehetnek. A C-formájú hátsó lámpák az amerikai nagytestvérére emlékeztetnek.
4,5 méteres hosszával az Explorer méretben az ID.3 és ID.4 között helyezkedik el, akárcsak a csomagtartó 450 literes kapacitása, ami a hátsó ülések ledöntésével 1400 literesre bővíthető. A belső tér érdekessége a 15 colos, dönthető érintőképernyő, amit a műszerfal síkjába lehet simítani, és a középső könyöklőben lévő 17 literes rekesz, ami egy laptopot is elnyel.
Az ID.4-hez hasonlóan az Explorer is alapesetben hátsókerék-hajtású, de lesz kétmotoros, összkerékhajtású csúcsmodellje is. A műszaki adatokat még nem árulta el a Ford, úgy tudjuk, hogy a kínálat 170-től 340 lóerőig tart. Az akkumulátor kapacitása sem ismert, de a Ford szerint 500 kilométer lesz az autó hatótávolsága.
Az Európában tervezett, és Kölnben készülő új Explorerrel a Fordnak bejöhet az, ami a Mustang Mach-E-vel egyelőre nem sikerült, ugyanis annál kedvezőbb áron kínálják majd, 45 ezer euróról indulhat az árlista. A részletekre sem kell sokat várnunk, hiszen a tervek szerint már idén elkezdődik az Explorer európai forgalmazása.
Kapcsolódó cikkek:
A Fiesta után a Focus is megújult, a Ford kompakt modellje új orr-részt és nagy érintőképernyőt kapott, a kínálatban pedig a 280 lóerős benzines ST is megmaradt.
DIGITÁLIS MAGAZIN