A Renault bemutatta az Espace hatodik generációját, ami az elődjei hagyományaival szakítva egyterűből szabadidő-autó, az Austral hétüléses testvére lett.
A nyolcvanas évek elején az első európai egyterű volt az Espace, amelynek már az előző, ötödik generációját is crossover stílusúra szabta a Renault, a most bemutatott hatodik széria pedig végképp szakít az egyterű kategóriával. Az új Espace nem más, mint az Austral hosszított, hétüléses változatban is kapható testvére.
4,72 méteres hosszával az új Espace tizennégy centivel rövidebb és hárommal alacsonyabb, de 215 kilogrammal könnyebb is az elődjénél. 21 centiméterrel azonban hosszabb, mint az Austral, ezért olyan testvére a kínálatban, mint amilyen a Scenic mellett a Grand Scenic volt. A Renault hamarosan az utóbbiból is szabadidő-autót farag.
Ötüléses változatban az új Espace csomagtartója 581 literes, míg a hétüléses modellnek öt üléssel 477 literes, hét üléssel 179 literes a csomagtere, a hátsó ülések ledöntésével 1818 literes rakteret lehet kihasználni. A harmadik sorban ülőknek is jut telefontöltő, a második sor 22 centiméteres sínen eltolható, hogy megkönnyítse a beszállást.
Műszerfala az Austral után ismerős lehet, itt is 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat, és a 12 colos, álló formátumú érintőképernyőn Google-alapú fedélzeti rendszer használható. Az utastérben összesen 39 liternyi pakolórekesz található, az óriási panorámatető pedig 1,33 méter hosszú, speciális bevonatának köszönhetően nincs szüksége árnyékolóra.
Az új Espace egyetlen hajtáslánca a hibrid, ami egy 1,2 literes, 130 lóerős háromhengeres benzinesből, egy 70 lóerős meghajtó elektromotorból és egy 25 lóerős indítógenerátorból áll, a lítiumion akkumulátor 2 kilowattórás, amivel elektromosan is képes haladni az autó. A kombinált teljesítmény 200 lóerő, az átlagos fogyasztás 4,6 liter száz kilométeren.
Széria a 19 colos könnyűfém kerék és az elektromosa mozgatható csomagtérajtó, a belépőmodellt leszámítva a 4Control hátsókerék-kormányzás is, ami az 5 fokkal elfordítható hátsó kerekekkel 11,6-ról 10,4 méteresre csökkenti a fordulókört. A kínálatban a széria Techno, az elegáns Iconic és a sportos Esprit Alpine változatok közül lehet választani.
Kapcsolódó cikkek:


