700 kilométeres hatótávval érkezik az új Volkswagen ID.7
Bemutató, 2023. április. 19.
AS

A Volkswagen kínálatának csúcsára érkezik a Passat elektromos megfelelője, az új ID.7, ami a hatótávjával és a térkínálatával is érdekes lehet.

 

Tovább bővül a Volkswagen elektromos autóinak kínálata. A kompakt ID.3, a crossover ID.4 és a kupéformájú ID.5, valamint a jópofa kisbusz ID. Buzz után bemutatkozott az ID.7, ami egyenesen a kínálat csúcsára érkezik. Mivel a Passat már nem kapható lépcsőshátúként, és az utódjából sem lesz szedán, tulajdonképpen annak a helyére szánják.

 

 

 

 

4,96 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,54 méter magas az ID.7, ami azt jelenti, hogy 18 centivel hosszabb, hárommal szélesebb és öttel magasabb, mint a Passat. Az alapoktól elektromos autónak tervezték, 2,97 méteres tengelytávja tágas utasteret enged, és 0,23-as légellenállási együtthatójának is szerepe van az ígéretes hatótávjában.

 

 

 

 

A dizájn ismerős lehet a Volkswagen korábbi elektromos modelljeiről, azokhoz hasonlóan ívelt vonalak, süllyesztett kilincsek és látványos fénycsíkok határozzák meg a letisztult stílusú karosszériát. A belső tér igényesebb lett, a tér minden irányban bőséges, a csomagtartót pedig a nagy ötödik ajtón át lehet pakolni, de az autó orrába ezúttal sem került rakodótér.

 

 

 

 

A mérnökök vadonatúj elektromotort fejlesztettek, ami 204 helyett 286 lóerős, és 40 százalékkal hatékonyabb a korábbinál. Az elsőként bemutatott Pro modellben a hátsó kerekeket hajtja, a nettó 77 kilowattórás akkumulátorral 615 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, a töltés egyenáramon 200 kilowattal is mehet, amivel 25 perc alatt 80 százalékos töltöttség érhető el.

 

 

 

 

Később érkezik a Pro S változat, ami már nettó 86 kilowattórás akkumulátort kap, ezzel az ID.7 hatótávja eléri a 700 kilométert. De ez még nem minden, mert a Volkswagen a bemutatón előrevetítette a sportos GTX változat érkezését, aminél az első kerekek is hajtottak, ezért még erősebbnek és gyorsabbnak ígérkezik.

 

 

 

 

A korábbi ID-modellekből ismerős berendezést is továbbfejlesztette a Volkswagen. A kormánykerék mögött továbbra is egy apró kijelző mutatja a fontosabb adatokat, de a lényeget a kiterjesztett valóság elvén működő head-up display vetíti a szélvédőre, minden mást pedig a középen lévő, 15 colosra növelt képátlójú érintőképernyőn lehet kezelni.

 

 

 

 

A korábbi kritikákra válaszul megvilágították a hőmérséklet állítására szolgáló érintőgombokat, és a klímaberendezésnek mindig látható a kezelőfelülete az érintőképernyő alján, a felső sávba pedig gyorsgombokat lehet tenni. Megmaradt ugyanakkor az érintőgombos kormánykerék, azt csak később cseréli hagyományos kapcsolósra a márka.

 

 

 

 

Az opciók listája csúcsmodellhez méltó, például az első ülések nemcsak fűthetők, hanem szellőztethetők, szárítófunkcióval és masszázsprogrammal, a panorámatető pedig ugyan nem nyitható, de gombnyomásra áttetszővé sötétíthető. 14 hangszórós a Harman Kardon hifi, a szellőzőrostélyokat pedig elektromosan lehet állítani, mint a Teslákban.

 

 

 

 

A vezetési asszisztenseket is továbbfejlesztették, az ID.7 képes az önálló sávváltásra és más autóktól érkező információk feldolgozására is. A Volkswagen csúcsmodellje igazi világautó, a kínai és amerikai piacon is kapható lesz, az európai kereskedésekbe a németországi gyárból kerül, ahol a jelenlegi Passatot is gyártják. Az ára a bevezetéséhez közelebbi időpontban derül csak ki.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

A Volkswagen elektromos népautója lenne az ID.2
ID. 2all néven mutatta be következő elektromos autójának előzetesét a Volkswagen, és a 2025-ben gyártásba kerülő modell új népautó is lehet.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár