Bemutatta a Toyota a sikeres C-HR második generációját, ami még feltűnőbb külsőt kapott, és a hibrid mellett plug-in hibrid változatban is kapható lesz.
2016-ban, amikor a Toyota bemutatta a C-HR gyártásba kerülő változatát, akkor még nem lehetett biztos a sikerében, de az extravagáns stílusú, kupéformájú crossover meghódította a piacot. Nem volt kérdés, hogy elkészül a második generációja, ami még feltűnőbb külsőt kapott, a kínálatában pedig már csakis hibrid hajtásláncot találunk, még konnektorról tölthetőt is.
A méretei nem sokat változtak, a 4,36 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,56 méter magas karosszéria három centivel rövidebb és ugyanennyivel szélesebb az elődjénél, a tengelytávja maradt 2,64 méteres. A tetővonaláról azonnal C-HR-nek ismerhető fel, de az új generáció még merészebb, még látványosabb dizájnnal hódíthat.
Szinte változtatás nélkül kerül gyártásba a 2022-ben bemutatott C-HR Prologue koncepcióautó, ahhoz hasonlóan a kéttónusú fényezés az autó hátuljára is kiterjed, és a Toyotánál most először a karosszériába simították a kilincseket. A C-alakú fényszórók a bZ4X-ről és a Priusról lehetnek ismerősek, a hátsó lámpa fénycsíkjában még a típusnév is világít.
Belső tere kevésbé meglepő, inkább praktikus, a Priusban látott kormánykerékkel és váltókarral, az új Toyotákból származó 12,3 colos műszeregységgel, valamint a felszereltségtől függően 8 vagy 12,3 colos érintőképernyővel. A márkánál először hangulatfény is került az utastérbe, 64-féle szín közül lehet választani, az árnyalatot a napszaknak megfelelően is állítja az autó.
Minden eddiginél több újrahasznosított anyagot használtak, az üléskárpitok PET-palackokból készültek. Panorámatetője nem nyitható, és árnyékolója sincsen, amivel öt kilogrammot és három centi fejteret spóroltak, dupla bevonata akadályozza meg a felforrósodást. Az ajtókat nyitni okostelefonnal is lehet, amivel a parkoló asszisztens is távirányítható.
Mostantól csakis hibrid hajtással kapható a C-HR, amiből többfélét is kínál majd a Toyota. Az alapmodellben 1,8 literes, 98 lóerős benzinmotor és 94 lóerős elektromotor dolgozik együtt, a kombinált teljesítmény 140 lóerő, amivel az autó tíz másodperc alatt gyorsul százra, 170 km/óra a végsebessége és 4,8 liter az átlagfogyasztása.
Az erősebb hibrid a kétliteres, 152 lóerős benzinmotort kapja a 111 lóerős elektromotor mellé, a kombinált teljesítmény 198 lóerő, ezzel a C-HR-nek 8,1 másodperc is elég a százra gyorsuláshoz, 180 km/óra a maximum sebesség, és a kisebb hibridével megegyező az átlagfogyasztás. A hátsó kerekekhez épített 41 lóerős elektromotorral összkerékhajtású változata is van.
Újdonság a plug-in hibrid, ami a Priusban megismert rendszert kapja, a 152 lóerős kétliteres mellé 163 lóerős, 208 Nm nyomatékú az elektromotor. A 223 lóerős modell 7,4 másodperces gyorsulásával az eddigi legerősebb C-HR, az akkumulátor egy feltöltésével 66 kilométert tehet meg elektromos autóként, tölteni akár 7,4 kilowattal is lehet.
Kapcsolódó cikkek:
Mára a Toyota szinte teljes kínálata hibrid modellekből áll, mégis volt értelme elkészíteni a Prius legújabb generációját, ami már első pillantásra jól néz ki, és a teljesítménye is ígéretes.
vagy olvasd digitális formában!