A bevezetése után hat évvel megújult a Tesla középkategóriás szedánja. A Model 3 vonzóbb külsőt és igényesebb belsőt kapott, nőtt a hatótávja, és még mindig jó áron kínálják.
2017-ben indult a gyártása a Tesla kisebb és megfizethetőbb modelljének, és a Model 3 hamarosan a világ egyik legnépszerűbb elektromos autójává lépett elő, hat év alatt több mint kétmillió példányt gyártottak belőle. Most pedig alaposan megújult, hogy az évről évre népesebb kategóriában továbbra is az élmezőnyben maradjon.
Az áramvonalas formája nem változott, de a fényszórókat szűkebbre szabták, és újak a C-alakú hátsó lámpák is, amelyek immár a csomagtérfedéllel együtt nyílnak, ezért a lökhárítóba is kerültek hátsó helyzetjelzők. A kínálatban továbbra is ötféle színt találunk, de ezek közül kettő, az Ultra Red és a Stealth Grey újdonságnak számít.
A Tesla meghallgatta a vásárlók kritikáját, és ezekre válaszolva készítette el a megújult modellt. A karosszéria merevebb lett, a zajszigetelés alaposabb, mostantól a hátsó oldalablakok és a hátsó szélvédő is hangszigetelt, az utastérben igényesebb anyagokat használnak, és az összeszerelés minőségét is jobbnak ígérik.
Belül is megőrizte letisztult stílusát a Model 3, de szinte minden részletén igazítottak. Új a kormánykerék, ami mögül száműzték a bajuszkapcsolókat, ezért a küllőkre kerültek az irányjelző és az ablaktörlő gombjai is. A váltókar is eltűnt a kormányoszlopról, az autó automatikusan váltja az irányt, de a képernyő szélén is kiválaszthatjuk, hogy merre akarunk menni.
A 15,4 colos érintőképernyő kávája vékonyabb lett, az USB-csatlakozókon 65 wattal lehet tölteni a telefonokat, a középkonzol alján dupla vezeték nélküli töltő is van. A megújult hifi alapból kilenc, a Long Range változatban tizenhét hangszórót kap. A hátsó utasoknak is jutott egy 8 colos képernyő, ahol állíthatják a szellőzést, de akár filmet is nézhetnek rajta.
Két változattal indul a megújult Model 3 forgalmazása. Az alapmodell hátsó kerekeit 283 lóerős elektromotor hajtja, ezzel 6,1 másodperc alatt gyorsul százra és 201 km/órával száguldhat, míg az összkerékhajtású Long Range már 498 lóerős, 4,4 másodperc a gyorsulása nulláról százra, és szintén 201 km/óra a végsebessége.
A karosszéria a változtatásoknak köszönhetően még áramvonalasabb lett, a Cw-értéke 0,225-ről 0,219-re csökkent, ezzel pedig a hatótávja is javult. A hátsókerék-hajtású alapmodellé legalább 513 kilométer, de a széria 18 colos kerekeken 554 kilométer, míg a Long Range változaté 629 kilométer, az alapáras kerekeken pedig a 678 kilométert is eléri.
Csak minimálisan változott a megújult Model 3 ára, és ezzel a Tesla még mindig nagyon erős ajánlatnak számít az új elektromos autók közt. Az alapmodell 17 846 900 forintba kerül, míg a Long Range változatért 21 346 900 forintot kérnek, a Performance változat bevezetése később várható. A most megrendelt autókat már idén októberben kiszállítják.
Kapcsolódó cikkek:
Az újdonság a Model 3 alapjára épül, annak crossover változata, a méretei körülbelül 10 százalékkal nagyobbak, az utastere pedig akár hétüléses is lehet.
vagy olvasd digitális formában!