A Škoda bemutatta a Superb új generációját, ami minden eddiginél tágasabb és jobb autónak ígérkezik.
Superb néven már a harmincas években is gyártott autót a Škoda, de számunkra a 2001-ben bemutatott modell vált ismertté, ami kedvezőbb áron kínált több teret, mint a középkategóriás riválisok. Az eddigi három generációjából eddig több mint 1,6 millió példány fogyott, és most itt a Superb új generációja, hogy még népszerűbb legyen, mint eddig.
Az új Superb műszaki téren ezúttal is a Volkswagen Passat rokona lesz, aminek szintén most jött ki az új generációja, de azzal szemben nem csak kombiként, hanem limuzinként is készül. A két autó között minden eddiginél szorosabb a rokonság, a kombik oldalnézetben egészen hasonlóak, de azért a Volkswagenétől eltérő, egyedi, élesebb dizájnt kapott a Škoda csúcsmodellje.
Mindig is nagy autónak ismertük a Superbet, és a legújabb generációja egy kicsivel még nagyobb lett. A limuzin és a kombi hossza négy centivel 4,91 és 4,9 méteresre növekedett, és bár a karosszéria másfél centivel keskenyebb az elődjénél, a változatlanul 2,84 méteres tengelytáv mellett minimálisan megnövelt magasság tágasabbnak érezteti a belső teret.
Csomagtartójával mindig is rekordernek számított a Superb, és a Škoda ezt is tovább tudta fokozni. Az új modell csomagtartója 20 literrel 645, kombiként 30 literrel 690 literesre növekszik, a hátsó ülések ledöntésével 1920 literesre bővíthető. Nem maradnak el a praktikus Simply Clever megoldások sem, most először elektromotor mozgatja majd a rolót a kombiban.
Belső tere letisztult formájú, a műszerfal közepére felszereltségtől függően 10 és 12,9 colos érintőképernyő kerül, alapból 10,25 colos kijelző mutatja a számlapokat a kormánykerék mögött, opcióként head-up display is elérhető. Mivel az automata váltó szériafelszerelés, a váltókar a kormányoszlopra költözik, és az ülések közt extra tárolóhelyet alakíthattak ki.
Az okostelefonok kábellel csatlakoztatva 45 wattal, vezeték nélkül pedig 15 wattal tölthetők, míg a klímaberendezést a változtatható funkciójú forgókapcsolókkal lehet állítani. A három kapcsoló közepére 1,25 colos színes kijelző került, itt láthatjuk az éppen állítható funkciót. A Škoda büszke rá, hogy a kárpitok újrahasznosított anyagokból készültek.
A Superb kínálata a mild hibrid rendszerrel szerelt 1,5 literes, 150 lóerős eTSI-vel indul, és a 2.0 TSI két változatával, 204 és 265 lóerővel folytatódik. Lesz belőle dízel, a 2.0 TDI is kétféle teljesítménnyel, 150 és 193 lóerővel rendelhető, a hétfokozatú DSG váltó mindegyikhez széria, a legerősebb benzineshez és dízelhez az összkerékhajtás is jár.
Az előző széria is elérhető volt plug-in hibrid hajtással, amit alaposan továbbfejlesztettek, és amit ezúttal csak a kombihoz kínálnak. A benzinmotorja az 1.5 TSI, a kombinált teljesítmény 204 lóerő, az akkumulátor kapacitását 12,7-ről 25,7 kilowattórára növelték, ezzel az elektromos hatótáv eléri 100 kilométert. Már egyenáramról is lehet tölteni, legfeljebb 50 kilowattal.
Kapcsolódó cikkek:
A Volkswagen bemutatta a Passat kilencedik generációját, amely csak kombi karosszériával készül, nagyobb csomagtartóval, kétféle plug-in hibrid hajtással, és dízellel is elérhető.
DIGITÁLIS MAGAZIN