A Volkswagen bemutatta a Golf nyolcadik generációjának megújult változatát, ami átfésült formával és továbbfejlesztett plug-in hibrid hajtással érkezik.
Ötven éve mutatta be a Volkswagen az első Golfot, és 2019-ben jelent meg a nyolcadik generációja, aminél most érkezett el a ráncfelvarrás ideje. A wolfsburgi márka nem változtatott a bevált recepten, de javították a korábban kifogásolt megoldásokat, hogy a Golf továbbra is az európai piac egyik legnépszerűbb autója maradjon.
A dizájn csak részleteiben változott, szűkebbre szabták például a fényszórókat, hogy jobban illeszkedjenek a hűtőmaszkhoz, amelyen felszereltségtől függően már nemcsak a fényszórók közötti fénycsík, hanem középen a Volkswagen-embléma is világít. A hátsó lámpák is új formában világítanak, és a lökhárítókat is átalakították.
A belső tér csak részleteiben változott. Nagyobb lett, felszereltségtől függően 10,4 vagy 12,9 colos lehet az érintőképernyő, amely immár kiemelkedik a középkonzolból. Új infotainment rendszert használhatunk rajta, könnyebben is kezelhetjük a képernyő alsó és felső részén lévő menüsávval, a hangvezérlést a ChatGPT teszi okosabbá.
A korábbi kritikákra válaszul a Golf néhány hibáját is kijavította a Volkswagen. Az érintőképernyő alján lévő, a hőmérséklet állítására szolgáló sáv végre éjszakai világítást kapott, a kormánykerékről pedig száműzték a túlérzékeny érintőgombokat, mostantól minden változatban hagyományos kapcsolókkal kezelhetjük a funkciókat.
A Volkswagen megvált az alapmodellben szolgáló háromhengeres 1.0 TSI-től, a helyére a négyhengeres 1.5 TSI kisebb teljesítményű, 115 lóerős változata került, ami mellett továbbra is elérhető a 150 lóerős változat. A hatfokozatú kézi helyett hétsebességes DSG váltó választható, amihez alapból 48 voltos mild hibrid rendszer jár.
A Tiguan és a Passat mintájára megújult a Golf kétféle plug-in hibrid változata. A benzinmotort az 1.4 TSI-ről 1.5 TSI-re cserélték, a váltója hatfokozatú DSG, és míg az eHybrid maradt 204 lóerős, addig a Golf GTE teljesítményét 245-ről 272 lóerőre növelték. A 10,6-ról 19,7 kilowattórásra cserélt akkumulátorral az elektromos hatótáv 100 kilométerre nőtt, tölteni 50 kilowattal is lehet.
A kínálatban megmaradt a dízelmotor, a 2.0 TDI továbbra is 115 és 150 lóerős változatban érhető el, és megújult a Golf GTI is, a 2.0 TSI motorja immár 265 lóerős, és hozzá szériafelszerelésként jár a hétfokozatú DSG. A Volkswagen hozzátette, hogy idén további változatok bemutatójára számíthatunk, ami azt jelenti, hogy a Golf R is megújulhat.
Kapcsolódó cikkek:
A Volkswagen bemutatta a Tiguan harmadik generációját, amely műszaki téren a nemrég leleplezett új Passathoz áll közel, és ahhoz hasonlóan kétféle plug-in hibrid változatban kapható.
vagy olvasd digitális formában!