A Lancia visszatér az európai piacra, és az első új modellje az Ypsilon lesz, ami az ismerős technikára épülve is egyedi stílusú formát kapott.
Az utóbbi években már csak Olaszországban volt kapható a Lancia egyetlen modellje, az Ypsilon, de a Stellantishoz tartozó patinás olasz márka hamarosan visszatér az európai piacra, és ehhez leleplezték az első új autójukat. Az Ypsilon új generációja arra a platformra épül, mint az Opel Corsa és a Peugeot 208, de nem elégedtek meg az átemblémázással.
Az Ypsilon mutatja meg a Lancia új stílusát, és ehhez látványos, Y-alakú nappali fényeket kapott, rejtett fényszórókkal, míg a kerek hátsó lámpák az olasz márka legendás modelljét, a Stratost idézik. Az ötajtós kisautó hátsó kilincseit az ablakkeretbe rejtették, és a C-oszlopra került fel a Lancia megújult pajzs alakú emblémája is.
4,08 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,44 méter magas az új Ypsilon, ami azt jelenti, hogy két centivel hosszabb, mint a Corsa, míg a 2,54 méteres tengelytávja megegyezik vele. A belső térben 10,25 colos műszeregységet és szintén 10,25 colos érintőképernyőt találunk, érdekesség a kerek telefontartó tálca, az anyagok pedig igényesebbek, mint a testvérmodellekben.
A Lancia elektromos hajtású változatban mutatta be az Ypsilont, és az olasz kisautó már a Stellantis továbbfejlesztett rendszerét kapja 156 lóerős elektromotorral, 54 kilowattórás akkumulátorral és 403 kilométeres hatótávval. Később jön a 240 lóerős csúcsmodell, és hamarosan benzines változata is lesz az Ypsilonnak, valószínűleg az 1,2 literes turbómotorral.
DIGITÁLIS MAGAZIN