A Dacia bemutatta a Spring megújult változatát, ami a márka új stílusában készült modern külsőt és naprakész belsőt kapott, és bár a technikája ezúttal nem változott, olcsó elektromos autónak továbbra is beválik.
2021-ben mindenki meglepetésére elektromos autót mutatott be a Dacia, és az apró Spring a kedvező árával és lényegre törő kialakításával rövid idő alatt megkedveltette magát. A megjelenése óta több mint 140 ezer példányt adtak el belőle, amivel Európa harmadik legnépszerűbb elektromos autójának számít. A Dacia az elmúlt években folyamatosan frissített rajta valamit, a Spring megkapta a márka új logóját, de csak most érkezett el az igazi megújulásához.
Szinte rá sem ismerni az új Springre, aminek a tetején kívül minden karosszériaeleme új. A dizájnt a Dacia új stílusa inspirálta, amitől a Duster is annyira menő lett, és a kisautóról sem maradnak el az érdekes megoldások, mint például a lökhárítók várostérképet idéző betétje. Az Y-alakú menetfények hangsúlyosabbak, köztük a Dacia új emblémájával, és megváltoztak a hátsó lámpák is, amelyek az új színekkel és akár 15 colos kerekekkel menőbbé teszik a Springet.
Még többet változott a Spring a belső térben, ahol teljesen új, naprakész formájú műszerfalat találunk. Az új kormánykerék mögött színes kijelző mutatja a menetadatokat, középre pedig nagy érintőképernyő került, modern fedélzeti rendszerrel. Az irányváltó tárcsa helyét kar vette át, a klíma kezelésére megmaradtak a külön kapcsolók, és ötletes a középkonzol alján a moduláris tároló, ahová pohártartót, telefontartót és táskatartót is lehet tenni.
Nem változott ezúttal a műszaki tartalom, a 45 lóerős alapmodell mellett a 2023-ban bemutatott 65 lóerős kivitel választható. 27,8 kilowattórás akkumulátorával a hatótáv továbbra is 220 kilométer, ami városi autónak elegendő lehet, tölteni pedig 7 kilowattal, vagy egyenáramú gyorstöltőnél 30 kilowattal lehet, utóbbival 45 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése. Újdonság, hogy az akkumulátorról külső berendezéseket is lehet működtetni (V2L).
Az ötajtós, ötüléses Spring csomagtartója 308 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1004 literesre lehet bővíteni, és az orrában is van egy rekesz. Spring Cargo néven kétüléses haszonjárműként is rendelhető lesz az autócska 1085 literes raktérrel és 359 kilogrammos teherbírással. A megújult Spring, ami táblafelismerő, sávtartó és fáradtságfigyelő rendszert, valamint okostelefonról programozható klímát kapott, továbbra is a piac legolcsóbb elektromos autója lesz.
Kapcsolódó cikkek:
A Dacia a benzines és a gázüzemű változat után hibrid hajtással is bemutatta a hétüléses kombiszerű modelljét. A Jogger a piac legolcsóbb hibrid családi autójának ígérkezik.
vagy olvasd digitális formában!