Bemutatta a Ssangyong a második teljesen elektromos hajtású autóját, és a Torres EVX nem csak a hajtásláncában különbözik a benzines testvérétől.
A Ssangyong sem hagyja figyelmen kívül az elektromos autók hódítását, már a második ilyen típusát mutatja be. A koreai márka első elektromos autója a Korando e-Motion volt, most pedig itt a Torres EVX, a karakteres formájú középkategóriás szabadidő-autó elektromos változata, ami a hajtásláncán kívül másban is különbözik a benzinmotoros testvérétől.
Feltűnően szögletes formájával már a benzines Torres is kitűnik a kategóriatársai közül, a Torres EVX pedig még ennél is egyedibb formát kapott. Az elektromos modellen a hagyományos fényszórók helyét szűkre szabott nappali menetfények vették át, átszabták a hűtőmaszkot is, míg a tompított és távolsági fényszórókat a lökhárítóba rejtették.
Elektromos változatban is megtartotta a Torres a pótkeréktartót idéző formájú csomagtérajtóját, de a hátsó lámpák új formában világítanak, és a széria 18 colos helyett rendelhető 20 colos könnyűfém kerekek is áramvonalasabbak. A Ssangyong elektromos autója ezzel modernebb hatást kelt, és kéttónusú fényezéssel lehet még divatosabbá tenni.
Nem változtak érdemben a Torres méretei, az EVX változat 4,72 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,72 méter magas, a tengelytávja 2,68 méteres. A Ssangyong modelljei a jó terepjáró-képességeikről ismertek, és az elektromos autók közt jónak számít a 18,3 fokos első és 20,8 fokos hátsó terepszög, a 15,3 fokos rámpaszög és a 16,9 centiméteres hasmagasság.
Belül sem maradt változatlan az autó, a Torres EVX modernebb berendezést kapott a benzinmotoros testvérénél. Műszerfala két, egymás mellé tett 12,3 colos képernyőből áll, ezzel teljesen eltűntek a gombok a középkonzolról, csak az irányváltó kapcsolója maradt a két ülés között. A fekete helyett fehér-szürke kárpit választható, és nem marad el a hangulatvilágítás sem.
A Torres EVX első kerekeit 207 lóerős és 339 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja, ezzel 8,1 másodperc alatt gyorsul százra, és 175 km/óra a végsebessége. A 73,4 kilowattórás lítium-vas-foszfát akkumulátorát a BYD szállítja, egy feltöltéssel 462 kilométer a hatótávolság a WLTP mérés szerint, városi forgalomban ez akár 635 kilométer is lehet.
Az akkumulátort 11 kilowattos töltővel 9 órába telik feltölteni, de egyenáramon akár 145 kilowattal is tölthető, amivel 37 perc a 80 százalékos töltöttség elérése, egy 100 kilowattos töltőnél 42 perccel lehet számolni. A Torres EVX akkumulátora külső áramforrásként is használható elektromos berendezések működtetésére vagy töltésére.
Már rendelhető a Ssangyong új elektromos autója, és a Torres EVX ára Style felszereltséggel akciósan 16 millió forintról indul, ami jóval kisebb elektromos autók ára szokott lenni. A hőszivattyús rendszer további 349 ezer forintba kerül, a gyártó 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát vállal az autóra, és 10 év vagy 1 millió kilométert az akkumulátorra.
DIGITÁLIS MAGAZIN