Bemutatkozott az Alfa Romeo legkisebb szabadidő-autója, a Milano, amit benzines mild hibrid és tisztán elektromos hajtással, akár 240 lóerővel is kínálnak majd.
Új kategóriába lép be az Alfa Romeo, az európai piacon az egyik legkeresettebbnek számító kisebb szabadidő-autók közé. A Mito örökösének tekinthető a Milano, a márka első modellje, amely már a Stellantis építőkészletét hasznosítja, a műszaki alapokon olyan típusokkal osztozik, mint a Fiat 600, a Lancia Ypsilon és a Jeep Avenger, vagy épp az Opel Mokka és a Peugeot 2008.
Megosztó dizájnt alkottak az Alfa Romeónál, és a sportos stílusú Milano mindjárt kétféle hűtőmaszkkal is elérhető lesz. A Progresso a márka emblémája által ihletett áttört pajzsot kap, míg a Leggenda rácsára a klasszikus Alfa Romeo felirat került. Az ablakkeretbe rejtett hátsó kilincseivel és széles hátsó lámpájával igencsak egyedi jelenség lett a Milano.
4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas a Milano, ezzel körülbelül akkora, mint a Fiat 600, és hat centivel hosszabb, mint a Jeep Avenger. Belső terét az Alfa Romeo stílusára szabták a látcsőszerű árnyékoló alá rejtett 10,25 colos műszeregységgel és a vezető felé fordított, szintén 10,25 colos érintőképernyővel, ChatGPT által okosított hangvezérléssel.
Alapmodellje benzines mild hibrid hajtást kap, amely az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotorból és 48 voltos hibrid rendszerből áll, a hatfokozatú duplakuplungos váltóba épített 21 kilowattos elektromotorral. A Milano Ibrida kombinált teljesítménye 136 lóerő, és érdekessége, hogy később összkerékhajtású Q4 változata is lesz.
Az Alfa Romeo első elektromos autója a Milano Elettrica, amely a Stellantis továbbfejlesztett hajtásláncát kapja meg. Az első kerekeit 156 lóerős elektromotor hajtja, az 54 kilowattórás akkumulátorával pedig 410 kilométer a hatótávja, váltóáramon 11 kilowattal, a 100 kilowattos villámtöltéssel pedig fél óra alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.
A csúcsmodellje a Milano Veloce, ahol a négy kereket 240 lóerőre képes motorok hajtják, Torsen rendszerű mechanikus önzáró differenciállal, szélesebb nyomtávval, a kategória legközvetlenebb áttételű kormányzásával és 20 colos sportabroncsokkal. A futóművét azok az olasz mérnökök hangolták, akik a Giulia GTA megalkotásában is részt vettek.
Csomagtartója alapesetben 400 literes, és az elektromos Milano orrában jut hely a töltőkábeleknek is. A bevezető változata a Speciale, amihez 18 colos könnyűfém kerekek, masszázsfunkciós ülések, 180 fokos tolatókamera, hangulatvilágítás és elektromosan nyitható csomagtérajtó is tartozik. A Milano első példányai ősszel érkeznek a hazai kereskedésekbe.
Kapcsolódó cikkek:
Az Alfa Romeo bemutatta a kompakt szabadidő-autójának gyártásba kerülő változatát. A hibrid, plug-in hibrid és dízel változatban érkező Tonale minden szempontból új korszakot kezd.
vagy olvasd digitális formában!