Családi kiszerelés – BYD Seal U-menetpróba
Bemutató, 2024. április. 17.
AS

A magyarországi piacra három modellel érkező BYD következő újdonsága egy tágas és kényelmes szabadidő-autó takarékos elektromos hajtással, ami a kínai márkától megszokott módon rendkívül kedvező áron kerül a kereskedésekbe.

 

2023-ban a magyarországi piacra is megérkezett a BYD, amely éppen most lett a Teslát is megelőzve a világ legnagyobb elektromos autókat forgalmazó cége. A kínálatot kezdetben a kompakt Dolphin és Atto 3, valamint a középkategóriás Seal alkotta, most pedig itt a kínai gyártó legújabb modellje, az utóbbival inkább csak a nevében közös Seal U, egy családi használatra is alkalmas szabadidő-autó, természetesen elektromos hajtással.

 

 

 

 

4,79 méteres hosszával a Seal U a nagyobb szabadidő-autók közé tartozik, 2,77 méteres tengelytávja pedig rendkívül tágas utastér kialakítását tette lehetővé. A tér minden irányban bőséges, a hátsó sorban a sík padlónak köszönhetően akár hárman is elférnek. Öt ülés mögött 552 literes a csomagtér, az osztott üléstámlák ledöntésével 1440 literesre növelhető. Az orrában nincs tárolórekesz, de a BYD ugyanis plug-in hibrid változatot is készít belőle.

 

 

 

 

Barátságos dizájnt alkottak a BYD családi autójához, amit a Dolphin és a Seal mintájára az óceán tematikája ihletett a hullámzó vonalakkal. A fekete helyett kék és világosszürke színben is kérhető belső tér is ezt a stílust folytatja, megosztó részletek nélkül, kifogástalan minőségérzettel. Műszerfalán mindent a középen lévő 15,6 colos (az alapmodellben 12,8 colos) érintőképernyő ural, amit gombnyomásra álló formátumúra forgathatunk.

 

 

 

 

Kormánykereke mögött 12,3 colos kijelző mutatja a számlapokat, a jobban felszerelt modellben szélvédőre vetítő head-up display és egymás mellett két vezeték nélküli telefontöltő van. A főbb funkciók közül néhányat a kecses irányváltó kar körüli gombokkal érhetünk el, egyébként kézenfekvő a Seal U kezelése, a menüjét ki kell ismerni, de hangvezérléssel is adhatunk neki parancsot, és okostelefon-alkalmazása is van.

 

 

 

 

A BYD többi modelljéhez hasonlóan a Seal U-nak is a karosszériába épített akkumulátor a lelke, amelynek Comfort változatban 71,8 kilowattóra a kapacitása, 420 kilométeres hatótávval, míg a Design kivitelben már 87 kilowattórás, ezzel 500 kilométert tehet meg egy feltöltéssel. A töltés 11 kilowattal mehet, egyenáramú villámtöltőn a két változat 115 és 140 kilowattra képes, ezzel 27-28 percbe telik a 80 százalékos töltöttség elérése.

 

 

 

 

Mind a két változatnál egy 218 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, ami egy ekkora családi autóhoz pontosan megfelelő. Nem is a 9,6 másodperces százra gyorsulásával fog lenyűgözni, hanem az azonnali reakcióival, az indulástól elérhető 330 Nm nyomatékával, és a kényelemre hangolt felfüggesztésével. Széria 19 colos kerekein sem érezni, hogy már az alapmodellje is nehezebb két tonnánál, a 15 kilowattóra alatti fogyasztása pedig rendkívül kedvezőnek hangzik.

 

 

Még vonzóbb a Seal U ára, a BYD új szabadidő-autója ugyanis 16 334 000 forintért kapható, és már a Comfort felszereltséghez is széria a panorámatető, az elektromos csomagtérajtó, a szellőztethető és fűthető műbőrkárpitos ülések elektromos állítással, a 360 fokos kamerarendszer és a vezetéstámogató asszisztensek teljes sora, míg a nagyobb akkumulátoros, nagyobb kijelzős, Infinity hifis Design változat 17,5 millió forintba kerül. Az autóra 6 év vagy 150 ezer kilométer, az akkura 8 év garanciát vállal a BYD, és a Seal U az Euro NCAP töréstesztjén is öt csillagot szerzett.

 

Kapcsolódó cikkek:

 

Nem csak az ára jó – BYD Atto 3 és Seal menetpróba
A világ elsőszámú elektromosautó-gyártója a BYD, ami a magyarországi piacra is megérkezett, és ennek alkalmából kipróbáltuk két modelljét, a kompakt Atto 3-at és a több mint ötszáz lóerős Sealt.
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár