Két újabb kínai autómárka importőre lesz a Duna Autó. A forgalmazás még idén indul, a DFSK és a Seres kínálatában megfizethető benzines és high-tech elektromos autók is lesznek.
Mostanra már a magyarországi piacon is többféle kínai autómárka kínálatából lehet választani, és idén két újabb márka forgalmazását kezdi el a Duna Autó. A 35 éves tapasztalattal rendelkező cégcsoport ezzel már 27 márkát árul, amivel a kínálata az egész régióban a legszélesebbnek számít. Az idei évtől a DFSK és a Seres importőri feladatait is ellátják.
A Seres az egyik legígéretesebb kínai autómárka, jelenleg a hatodik legnagyobb autógyártónak számít Kínában. A története alkatrészgyártással indult a nyolcvanas években, majd a Dongfeng befektetésével váltak autógyártóvá. Igazi mérföldkőnek számított, amikor saját fejlesztőrészleget nyitottak a kaliforniai Szilícium-völgyben, és a Huawei-jel is együttműködnek.
A kínai piacon AITO M5, M7 és M9 néven kapható modellek Seres 5, Seres 7 és Seres 9 néven érkeznek az európai utakra. A márka belépőmodellje a Seres 3 lesz, egy 4,35 méter hosszú, elektromos hajtású szabadidő-autó. A márka legérdekesebb modellje azonban a 4,77 méteres Seres 5, amit elektromos és range extender motorral szerelt változatban is gyártanak.
A Seres 5 csúcsmodellje 575 lóerős teljesítményre képes, és 3,7 másodperc alatt gyorsul százra, míg a range extender változata bőven 1000 kilométer feletti hatótávolságú. A Seres 7 egy öt méter hosszú SUV, 430 lóerős elektromos változatban, vagy range extender kivitelben 160 kilométeres elektromos hatótávval, míg a márka csúcsmodellje az 5,23 méter hosszú Seres 9 lesz.
A megfizethető modelleket a DFSK márka alatt kínálják majd, például a 4,39 méter hosszú DFSK 500-at és a 4,72 méter hosszú DFSK 600-at, mind a kettő benzines szabadidő-autó. A DFSK-nak lesz egy plug-in hibrid modellje is, és a 4,76 méter hosszú E5-nél több mint 80 kilométeres elektromos hatótávot és meglepően jó árat ígérnek.
Az árakra, a garanciafeltételekre és további részletekre még várunk kell, de a Duna Autó ígérete szerint a forgalmazás négy-öt márkakereskedővel már idén elkezdődik. A kereskedések számát 2025-ben 10-15-re növelnék, és az első teljes évben céljuk az egyszázalékos piaci részesedés elérése, ami 1000-1200 eladott új autót jelent.
Kapcsolódó cikkek:
Magyarországra érkezett az MG első eleve elektromos hajtásúnak tervezett autója, és a kompakt MG4-et az egy kategóriával kisebb elektromos autóknál is olcsóbban adják.
DIGITÁLIS MAGAZIN