Plug-in hibrid hajtással, teljesen új dizájnnal és tágasabb, igényesebb belső térrel érkezik az európai utakra a Mitsubishi Outlander negyedik generációja.
Nem sokon múlt, hogy a Mitsubishi kivonult az európai piacról, de szerencsére az utolsó pillanatban stratégiát váltottak, és mégsem adták fel az öreg kontinenst. A fennmaradáshoz ugyan szükségük volt rá, hogy a Colt és ASX új generációja valójában a Renault Clio és Captur átmárkázott változata legyen, de a folytatásban már igazi japán modellek következnek, és ezek közül az ígéretes új Outlander az első a sorban.
Azért lehet ismerős az új Outlander, mert más kontinenseken már 2021-ben bemutatkozott, és a Mitsubishinél úgy döntöttek, hogy az európai piacon is bevezetik. Az alapokat az a platform adja, amire a Renault-Nissan szövetségen belül az új Nissan X-Trail is épül, de ahhoz képest teljesen egyedi, karakteres, a Mitsubishire jellemző formát kapott az új Outlander, ami ezzel a márka kínálatának csúcsára érkezik.
Belső tere modernebb és igényesebb a 2012-ben bemutatott elődjénél, az új Outlander ezen a téren is előnyére válthatja a Nissantól kapott elemeket. A műszereket és az infotainment rendszert is 12,3 colos képernyő vetíti, a 12 hangszórós hifit pedig a Yamaha szállítja a Mitsubishi számára. Most először hétüléses is lehet a plug-in hibrid Outlander, öt ülés mögött 495 literes, két üléssel pedig 1422 literes a csomagtere.
Plug-in hibrid hajtása a Mitsubishi bevált rendszerének továbbfejlesztésével készült. 2,4 literes, négyhengeres szívómotorja 136 lóerős, és alapesetben generátorként tölti az akkumulátort, de nagy sebességnél közvetlenül is képes hajtani a kerekeket. Az első kerekeket egyébként egy 115 lóerős, a hátsókat egy 136 lóerős elektromotor forgatja, amivel megvan az összkerékhajtás is, a kombinált teljesítmény 306 lóerő.
Az akkumulátora 22,7 kilowattórás, egy feltöltésével 87 kilométert képes megtenni az Outlander tisztán elektromosan, tölteni pedig 11 kilowattal, vagy egyenáramú villámtöltőn 50 kilowattal lehet, utóbbi a CCS helyett a ritkább CHAdeMO csatlakozót használja. A kor elvárásainak megfelelően megvan benne minden vezetéstámogató rendszer, autonóm vészfékező, sávtartó, de 360 fokos kamerarendszer és head-up display is.
Európában az év végétől rendelhető az új Outlander, aminek a németországi piacon 49 990 eurótól indul az ára, ott a szintén plug-in hibrid, de kisebb méretű és korábbi technikájú Eclipse Cross ára 33 990 eurónál kezdődik. Az új Outlander olyan típusok riválisa lesz, mint a Kia Sorento és a Mazda CX-60, és nálunk csak azért lehet kérdéses a népszerűsége, mert mire megérkezik, addigra a plug-in hibridek épp elvesztették a zöld rendszámukat.
Kapcsolódó cikkek:
Mielőtt kivonulna az európai piacról, a plug-in hibrid rendszerrel megújult Eclipse Cross adhat még egy esélyt a Mitsubishinek.
DIGITÁLIS MAGAZIN