Megérkezett a magyarországi piacra a BYD Tang, egy hétüléses, tisztán elektromos hajtású szabadidő-autó, ami a kínai márka csúcsmodellje lesz nálunk.
Egy évvel ezelőtt érkezett meg a magyarországi piacra a BYD, de a kínai gyártó európai terjeszkedése már évekkel korábban elkezdődött. A világ egyik, ha nem a legnagyobb elektromosautó-gyártója nálunk három modellel kezdte a forgalmazást, majd a Dolphin, az Atto 3 és a Seal után nem sokkal megérkezett a Seal U is, egy középkategóriás szabadidő-autó, amit az elektromoson kívül már plug-in hibrid hajtással is lehet rendelni.
Európa néhány országában már korábban elindult a BYD modellek importja, és ott a kínálat is eltérő volt, az elsőként bevezetett modellek közt ott volt a Han, egy felsőkategóriás szedán, valamint a Tang, egy nagyméretű szabadidő-autó. Az utóbbi modell jelenlegi, második generációját már 2018-ban bemutatta a BYD, és többször is felfrissítette, a legutóbbi ráncfelvarrása után pedig már a magyarországi importőr is felvette a kínálatába.
Képeken talán nem látszik, de élőben jön át igazán, hogy a Tang egy jókora méretű autó. Pár centiméter híján öt méter hosszú és két méter széles, a 2,82 méteres tengelytávja pedig lehetővé teszi, hogy a kellemesen tágas utasterében hét ülést alakítsanak ki. A méretéhez képest hatalmas, 108,8 kilowattóra kapacitású az akkumulátora, és ennek megfelelően a Tang saját tömege is jelentős, meghaladja a 2,6 tonnát.
Dizájnja inkább harmonikus, nincsenek rajta megosztó részletek, amivel sokak tetszését elnyerheti a Tang. Stíluselemei leginkább a több kategóriával kisebb testvéréhez, az Atto 3-éhoz hasonlók, a legújabb divat szerint ezen a modellen is fénycsíkkal kötötték össze a hátsó lámpákat. Sokat mond az autóvásárlási szokásokról, hogy a BYD csak fekete, fehér és szürke színben kínálja, és már ezzel is lefedi a piac eladásainak jelentős részét.
Belül is inkább a klasszikus formákhoz ragaszkodik a Tang, leszámítva persze a középre került, 15,6 colos érintőképernyőt, amit a BYD-nál immár hagyományos módon gombnyomásra fekvőből álló formátumba lehet forgatni. Szériafelszerelés a panorámatető, amiről nem spórolták le az elektromosan mozgatható árnyékolót, valamint a nappabőr kárpitozás. A műszerfalat velúrral vonták be, és nem marad el a hangulatvilágítás sem.
Négyen kényelemben utazhatnak a Tang fedélzetén, és szükség esetén két kisebb pótülést is fel lehet hajtani a csomagtér padlójából. A raktér hét üléssel csak 235 literes, de a hátsó üléseket lehajtva már 1655 literes teret lehet kihasználni. A fedélzeti jólléthez a hátul is állítható, háromzónás klímaberendezés, valamint a beépített légtisztító járul hozzá, az első ülések nemcsak fűthetők, de szellőztethetők és masszázsfunkciósak is.
Elektromos hajtásláncát régóta fejleszti a BYD, és a Tang a legújabb szériás rendszert kapja meg, ahol az első és hátsó kerekeket is külön motor hajtja. A kombinált teljesítmény 517 lóerő, a maximum nyomaték kétszer 350 Nm az első és a hátsó kerekeken. Nincs gond a dinamikájával, 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, és 190 km/óránál korlátozott a végsebessége. Az adaptív futóművével jó az útfekvése, de a szélzaj lehetne kicsit mérsékeltebb.
Túlságosan optimista a fedélzeti számítógép, ami a fogyasztást illeti, a valóság a gyári mérés közelében lehet, átlagosan 24, városban 18,7 kilowattóra száz kilométeren. A hatótávolság elvben eléri az 530 kilométert, és valójában sem okozhat gondot a 400 kilométeres hatótáv hozása. A töltés 11, egyenáramú töltőn 170 kilowattal lehet, utóbbival 46 percbe telik 10-ről 80 százalékra tölteni. Az akku pedig áramforrásként is használható, maximum 3,3 kilowatt teljesítménnyel.
Könnyen átlátható a Tang kínálata, mert csak egyetlen, Flagship névre keresztelt változatban kapható, és abban minden benne van, amit a BYD csak kínálni tud. A már említett felszereléseken túl többek közt a 12 hangszórós Dynaudio hifi, a fedélzeti internet és a head-up display is alap. A listaára 29,5 millió forint, de a bevezetés idején 25,4 millióért meg lehet kapni, amiből cégeknek még lejöhet a négymilliós állami támogatás.
Kapcsolódó cikkek:
Kipróbáltuk a BYD eddigi legsokoldalúbb modelljét, egy családi méretű elektromos szabadidő-autót, a Seal U-t.
vagy olvasd digitális formában!
