Bemutatta a Suzuki az első olyan elektromos autóját, amit az európai piacon is forgalmaz, és a kompakt crossover e-Vitara paraméterei ígéretesek.
A Suzuki az utóbbi években teljesen villamosította a kínálatát, hiszen a Swift, a Vitara és az S-Cross is mild hibrid vagy full hibrid, míg a Swace és az Across full hibrid és plug-in hibrid hajtással kapható. Most pedig bemutatkozott a Suzuki első olyan elektromos autója, amit Japánon kívül is forgalmaznak majd, mi több, mintha egyenesen Európának fejlesztették volna.
Az e-Vitara tanulmányautónak még így nézett ki: a 2023-ban bemutatott eVX sok részlete sorozatgyártásba került
Azért nem teljesen meglepetés az elektromos Suzuki érkezése, mert a márka már 2023-ban bemutatta az előzetesének tekinthető koncepciót, és az akkori eVX Concept sok részlete eljutott a sorozatgyártásig. A Suzuki nem teljesen egyedül fejlesztette, hanem a Toyotával közösen, és jövőre a szövetséges márka is piacra dobja majd az autót a saját márkája alatt.
Nem a jelenlegi, 2015-ben bemutatott benzines Vitara közvetlen utódja a Suzuki elektromos autója, mert a két modell egy ideig párhuzamosan is kapható lesz. A két Vitara a méretében is különbözik: a 4,28 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,64 méter magas e-Vitara tíz centivel hosszabb, a 2,7 méteres tengelytávja nem kevesebb, mint húsz centivel nagyobb a Vitaránál.
Koncepcióváltozatához képest tovább alakították a dizájnt. Az e-Vitara megtartotta a magas orrát és masszív felépítését, de a karosszériába simuló kilincseket elöl hagyományos, hátul az ablakkeretbe rejtett változatra cserélték. Karakteresek a menetfények és a hátsó lámpák, hangsúlyosan domborítottak a sárvédők, a kerekek szériában 18, de akár 19 colosak is lehetnek.
Naprakész, mégis egyszerűen kezelhető maradt az e-Vitara belső tere, amit a Suzuki vásárlói nagyra értékelhetnek majd. Megvan a műszerfal két nagy képernyője, de megmaradtak a fizikai kapcsolók, részben a középkonzolon, részben az irányváltó körül. Csupa fekete helyett részben barna színű is lehet a belső tér, ami stílusosan dobja fel a hangulatát.
Műszaki tartalmáról is elárult már egy pár részletet a Suzuki. A kínálatban kétféle lítium-vasfoszfát akkumulátor közül lehet választani, 49 és 61 kilowattórás kapacitással. A kisebbik esetén 144 lóerős, 189 Nm-re képes elektromotor hajtja az első kerekeket, a nagyobbnál a teljesítmény 174 lóerőre növekszik, változatlan nyomaték mellett.
Hagyományosan összkerékhajtású változatot is kínál a Suzuki, ennek a neve AllGrip-e, ahol az elöl lévő 174 lóerős motoron kívül a hátsó kerekekhez is kerül egy 65 lóerős elektromotor. A kombinált teljesítmény 184 lóerő, a maximum nyomaték 300 Nm, a könnyebb terepjárást a kerekek kipörgését szabályozó Trail mód, és a 18 centis hasmagasság is segíti.
Hatótávja még nem ismert, de az eVX bemutatóján 500 kilométer körüli értéket tűzött ki célként a Suzuki. A részletek mindenesetre hamarosan kiderülnek, mert 2025-ben már gyártásba kerül az e-Vitara. Nem az esztergomi gyárban, hanem Indiában készül majd, de a 2030-ig érkező öt elektromos Suzuki közt biztos lesz olyan is, amit nálunk gyártanak majd.
Kapcsolódó cikkek:
A Suzuki bemutatta az esztergomi gyárban készülő Vitara megújult változatát, amely finoman átalakított frontrészt, nagyobb érintőképernyőt és fejlettebb vezetéstámogató rendszereket kapott.
vagy olvasd digitális formában!