A Kia most kapcsol rá igazán az elektromos autózásra, és úgy tűnik, hogy az újonnan bemutatott kompakt EV3-nak mindene megvan ahhoz, hogy sikermodell legyen belőle.
Nem ma kezdte az elektromos autózást a Kia, hiszen az első ilyen modelljük a Soul elektromos változata volt tíz évvel ezelőtt. Majd ezt követte az elektromos Niro, ami olyan jól sikerült, hogy 2021-ben a legnépszerűbb elektromos autónak bizonyult a magyarországi piacon, és ezt követően jött meg a Kia első eleve elektromosnak tervezett autója, az EV6, ami első koreai autóként elnyerte az európai év autója díjat 2022-ben.
Az eltelt idő alatt nem lassított a Kia, hiszen bemutatkozott a hatalmas EV9, ami minden szempontból a márka csúcsmodellje lett, és most itt a jövő leendő bestsellere, a kompakt méretű EV3, aminek mindene megvan a sikerhez. Nem ez az első elektromos Kia ebben a méretben, hiszen a Niro nemrég újult meg teljesen, de azzal szemben az EV3-at az alapoktól elektromos autónak tervezték, ezért több szempontból is felülmúlja a testvérét.
Kompakt, de hatalmas
4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,56 méter magas, ami azt jelenti, hogy tizenkét centivel rövidebb, mint a Niro, de tágasabbnak tűnik nála. Valójában az is, hiszen a 2,68 méteres tengelytávja éppen akkora, mint az egy kategóriával nagyobb Sportage-nek, és az EV3-ban érzésre legalább akkora a tér. A csomagtartója is méretes, 460 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1250 literesre lehet bővíteni, és az orrában is van egy 25 literes rekesz a kábeleknek.
Mostanra már megismertük a Kia új dizájnirányzatát, amit az EV6-tal vezetett be a márka, és az EV3 is ennek jegyében készült, feltűnő stílusban, karakteres vonalakkal és különleges részletekkel, elég csak ránézni a fényszórókra és az alapból is 17 colos, de akár 19 colos kerekekre. Képeken talán nem jön át, de élőben az EV3-nak jó kiállása van, menő a dizájnja, amit csak fokoznak a barátságos pasztellszínek. GT-Line változatban pedig finoman sportosabb a külseje.
Modern berendezés
Utasterében a Kia legmodernebb berendezésével találkozunk, mindenekelőtt az EV9-ben látott háromképernyős műszerfallal, ahol a 12,3 colos műszeregység és a 12,3 colos érintőképernyő között még találunk egy 5,3 colos kijelzőt a klímaberendezésnek, és ott a szintén 12,3 colos, szélvédőre vetítő head-up display is. Startgombját a kormánykeréken lévő irányváltó markolatra rejtették, de a fontosabb funkcióknak, például a klímának megmaradtak a külön kapcsolói.
Online érkeznek a frissítések a fedélzeti rendszerre, ahol olyan alkalmazásokat is használhatunk, mint a YouTube és a Netflix, és a ChatGPT is beköltözött az autóba. Ötletes megoldásokat is találunk az újrahasznosított anyagokkal borított utastérben, ilyen a fotelként hátradönthető relaxülés, a középkonzol alján lévő hatalmas tároló, ahol lehet vezeték nélkül tölteni a telefont, vagy az előrecsúsztatható könyöklő, amit asztalként is használhatunk, például egy laptophoz.
605 kilométer hatótáv
Bevezetésekor egyféle motorral kínálják, de kétféle akkumulátorméret közül lehet választani az EV3-hoz. Minden esetben 204 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, amivel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, míg az akkumulátor 58,3 és 81,4 kilowattórás lehet, az előbbi 436 kilométeres, az utóbbi akár 605 kilométeres hatótávval. A töltés is gyorsan megy, 102 és 128 kilowattal, amivel körülbelül fél óra alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség.
A Kiánál megszokott módon külső áramforrásként is használható az akkumulátor, elektromos berendezések működtetésére vagy töltésére, míg a telefonunkat kulcsként is lehet használni. Jövőre jön a kétmotoros, összkerékhajtású változat, 2026-ban pedig az eddigi 11 kilowattos töltéshez képest megjelenik a 22 kilowattos tölthetőség. A vezetési asszisztensek teljes sora rendelkezésre áll, részben opcióként, közte a sávtartást és sávváltást segítő rendszerekkel.
A vezetés nyugalma
Bemutatóján mentünk is egy rövid kört az EV3-mal, ami menet közben is rendkívül meggyőzőnek bizonyult. Az ereje bőven elég a dinamikus haladáshoz, de inkább a nyugodt stílus illik hozzá, az a stresszmentes vezetés, amikor élvezhetjük a hangulatos utastér csendjét és kényelmét. A rekuperáció a váltófülekkel négy fokozatban állítható, de a legjobb, amikor automatikusra állítjuk, és az autó az előttünk haladó forgalomhoz igazítja a lassítás mértékét.
Már megvan a magyar ára az új Kia EV3-nak, ami Standard Range változatban, Air alapfelszereltséggel 14 millió forintért érhető el, ehhez szériában jár a kétzónás klíma, a háromképernyős műszerfal navigációval, a parkolószenzorok és a tolatókamera. A Long Range változat legalább 16,6 millió forintba kerül, a további extrák pedig csomagokban választhatók, a mindennel felszerelt csúcsmodell ára éppen 20 millió forint felett áll meg.
Kapcsolódó cikkek:
A Kia az első képek után néhány részletet is elárult a Niro második generációjáról, amit az elődjéből ismert hibrid hajtással vezetnek be, de plug-in hibrid és tisztán elektromos változata is lesz.
vagy olvasd digitális formában!