Bemutatta a Toyota a legújabb elektromos autóját, és a Suzukival közösen fejlesztett kompakt crossover ismerős néven lép piacra jövőre.
Urban Cruiser néven egyszer már kínált autót a Toyota. 2008-ban jelent meg ezen a néven egy négy méternél rövidebb crossover, még jóval azelőtt, hogy a kategória igazán divatba jött volna, ezért hiába a Yarisban kipróbált technikát kapta, nem igazán tudott sikereket elérni Európában. Az új Urban Cruiser változtathat ezen, hiszen tisztán elektromos hajtású autóként érkezik egy olyan piacra, ahol a crossoverek vezetik az eladásokat.
Nem véletlenül ismerős a formája, hiszen az új Urban Cruiser a nemrég bemutatott Suzuki e-Vitara testvérmodellje lesz, a két japán gyártó közösen fogott hozzá az új kompakt elektromos autó fejlesztéséhez. Mégsem hasonlít megszólalásig egymásra a két autó, mint amennyire mondjuk a Swace hasonlít a Corollára. Ezúttal jobban ügyeltek arra, hogy egyedi arculatot kapjanak a modellek, még ha a karosszériaelemek nagy része azonos is.
Ötajtós karosszériája 4,29 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,64 méter magas, ezzel a Toyota jelenlegi kínálatában a Yaris Cross elektromos hajtású alternatívájának tekinthető, de annál 10 centivel hosszabb, néggyel szélesebb és öttel magasabb is az Urban Cruiser. 2,7 méteres tengelytávja pedig nem kevesebb, mint 14 centiméterrel hosszabb, ezzel az utastere és a csomagtartója is egyértelműen tágasabbnak ígérkezik.
Belső tere ismerős lehet a Suzukiból, de a Toyota kínálatában is megállja a helyét ez a célszerű, praktikus berendezés. Kormánykereke mögött 10,1 colos műszeregység vetíti a számlapokat, középre 10,25 colos érintőképernyő került, míg a teret a feláras panorámatető teheti világosabbá. Nem derült ki a csomagtér mérete, de a hátsó üléssor sínen eltolható, és három részre osztva lehet ledönteni a hátsó üléstámlákat a további bővítéshez.
Újonnan fejlesztett, eleve elektromos autóknak szánt platformra épül az Urban Cruiser, ami háromféle változatban lesz kapható. Az alapmodellben 144 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, és 49 kilowattórás az akkumulátor, míg a középső változat már 174 lóerős, és 61 kilowattórás akkucsomagot kap. A csúcsmodellnek a hátsó kerekeknél is van egy 65 lóerős elektromotorja, a kombinált teljesítménye 184 lóerő.
Hatótávját hivatalosan még nem árulták el, de a nagyobb akkumulátorral 400 kilométer körülire tehető, míg a töltés 11 kilowattal, vagy egyenáramú villámtöltőnél 150 kilowattal mehet, és nem maradnak el a fejlett vezetéstámogató rendszerek sem. Az új Urban Cruiser a Suzuki e-Vitarához hasonlóan Indiában készül majd, és jövőre érkezik a kereskedésekbe, többek közt a Ford Puma Gen-E, a Kia EV3, az Opel Mokka és a Volvo EX30 riválisaként.
Kapcsolódó cikkek:
Bemutatta a Suzuki az első olyan elektromos autóját, amit az európai piacon is forgalmaz, és a kompakt crossover e-Vitara paraméterei ígéretesek.
vagy olvasd digitális formában!