Új arcot kapott az Enyaq, már a Škoda legújabb stílusát viseli magán, és a ráncfelvarrásával együtt egy kicsit még jobb elektromos autó lett.
2020-ban jelent meg a Škoda első eleve elektromosnak tervezett autója, és az Enyaq hamarosan az európai piac egyik legkedveltebb villanyautója lett, az eltelt idő alatt több mint 250 ezer példányt adtak el belőle. Egy éve a technikáját aktualizálták, most pedig a külsejét szabták át, hogy illeszkedjen a Škoda legújabb stílusához.
Megkapta a Modern Solid arculatot az Enyaq, amit elsőként az egy mérettel kisebb, nemrég leleplezett Elroq öltött magára. Búcsút intettek a hagyományos hűtőrácsot idéző maszknak, és a szűkre szabott menetfények közé egy fekete sáv került, ahová érzékelőket és kamerát rejtettek, illetve egy látványos fényfüzért.
Nincs már klasszikus embléma az Enyaq orrán, ahová betűvel írták ki a Škoda nevét, akárcsak az új kormánykerékre. Hátul és a belső térben csak részleteken igazítottak, míg a kínálat az Olibo zöld metálfényezéssel bővült. A Škoda elektromos szabadidő-autója továbbra is elérhető kupéformájú tetővel Enyaq Coupé néven.
Mivel a műszaki tartalmát nemrég frissítették, ezért a technika ezúttal nem változott. A kínálatban továbbra is a 60, 85 és 85X modellek közül lehet választani. A 60-nál 204 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket, az akkumulátor 63 kilowattórás, míg a 85 és 85X esetén 286 lóerő a teljesítmény, az utóbbi összkerékhajtású, az akkumulátor kapacitása 82 kilowattóra.
Új arcával áramvonalasabb lett az Enyaq, a légellenállási együtthatóját 0,264-ről 0,245-re mérsékelték, míg az Enyaq Coupé esetén a Cw-érték 0,234-ről 0,225-re csökkent, jelenleg ez a Škoda legáramvonalasabb autója. Mindez a hatótávra is jó hatással volt, az Enyaq 60 legalább 437 kilométert, de az Enyaq Coupé 85 akár 596 kilométert is meg tud tenni.
A 11 kilowattos tölthetőség nem változott, egyenáramú villámtöltőnél akár 175 kilowattal is lehet tölteni az Enyaqot. Bővült a szériafelszereltség, nem kell felárat fizetni a háromzónás klímáért, a kulcsnélküli rendszerért, az ülésfűtésért és a fűthető kormánykerékért sem. A hőszivattyú feláras, az opciók közt head-up displayt, panorámatetőt és hátsó ülésfűtést is találni.
Megújult a MyŠkoda okostelefon-alkalmazás, amivel még több funkciót lehet a távolból vezérelni, az Enyaq képes megjegyezni és visszajátszani akár 50 méter hosszú parkolási manővereket, és telefonos távirányítású parkolásra is lehetőség van. A megújult Enyaq és Enyaq Coupé már az idei év első negyedévében megérkezik a kereskedésekbe.
Kapcsolódó cikkek:
Bemutatta a legújabb modelljének koncepcióját a Škoda, és az Epiq sorozatgyártású változata a márka legolcsóbb elektromos autója lesz.
vagy olvasd digitális formában!