A Mazda bemutatta a legújabb elektromos autóját, a Mazda6 elektromos hajtású megfelelőjének tekinthető Mazda6e-t.
A Mazda első elektromos autója egy kompakt crossover, az MX-30 volt, a második pedig, mint a neve is mutatja, a Mazda6 elektromos hajtású megfelelőjének számít. Az új Mazda6e a kínai piacon korábban már bemutatott, kínai partnerrel együtt fejlesztett és gyártott Mazda EZ-6 európai változata, ami még az idén a márkakereskedésekbe kerül.
Sportos formája egy kicsit élesebb a Mazda6-énál, de a jellegzetes formájú hűtőmaszkjáról, szűkre szabott fényszóróiról és hátsó lámpáiról azonnal Mazdának ismerhetjük fel. Az érdekes részletek közé tartozik a hűtőmaszk megvilágított kerete, a karosszériába simuló kilincsek, a keret nélküli oldalablakok és a 90 km/óránál kiemelkedő hátsó szárny.
4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,49 méter magas karosszériája ötajtós, ami elvileg praktikus, de a csomagtartója csak 330 literes, amit a hátsó ülések ledöntésével 1074 literesre lehet bővíteni, továbbá egy 70 literes rekesz az orrában is van. Belső terét Takumi kivitelben műbőrrel, Takumi Plus változatban pedig nappabőrrel és velúrral kárpitozták.
Műszerfalára egy 14,6 colos érintőképernyő került, a kormány mögött 10,2 colos műszeregységet találni, és kiterjesztett valósággal működő head-up display is van. A felszereltségnek panorámatető és 14 hangszórós Sony hifi is a része, és a hátsó utasok is kaptak egy érintőpanelt, ahol a klímán kívül az árnyékoló és a jobb első ülés pozícióját állíthatják.
Kétféle változata közül az alapmodellben 258 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, a 68,8 kilowattórás akkumulátorral pedig 479 kilométer a hatótáv. A Mazda6e-nek ez a változata egyenáramú villámtöltőnél akár 200 kilowattal is tölthető, amivel 22 perc alatt érhető el a 80 százalékos töltöttség, 15 perc alatt 235 km-rel növelhető a hatótáv.
Long Range változata meglepetésre egy kicsivel gyengébb és lassabban tölthető, hiszen a teljesítménye 245 lóerő, a 80 kilowattórás akkumulátort pedig csak 95 kilowattal lehet tölteni, ennél a modellnél 552 kilométer a hatótáv. A 2,9 méteres tengelytávú, hátsókerék-hajtású elektromos limuzin vezetési élményét a Mazdához méltónak ígérik.
Kapcsolódó cikkek:
A Mazda bemutatta az első elektromos autóját. Az MX-30 új színt visz a kategóriába, a kompakt méretű crossover karakteres, egyedi formát kapott, az RX-8 mintájára hátrafelé nyíló hátsó ajtókkal.
vagy olvasd digitális formában!
