A magyarországi utakra is megérkezett az Alfa Romeo új belépőmodellje, a Junior, amely a kisebb szabadidő-autók közt is megmutatja, hogy mi különbözteti meg a márkát a többi autótól.
Nem sokat hallottunk az Alfa Romeóról az utóbbi időben, aminek az oka, hogy a régóta kapható, és egyébként remekül sikerült Giulia és Stelvio mellett csak a kompakt méretű Tonale bővítette a kínálatot, ha a limitált példányszámban készülő szupersportautót, a 33 Stradalét nem számoljuk. Most azonban itt az új Junior, ami még többekkel ismertetné meg az Alfa Romeót.
A Mito óta nem volt jelen a kisautók közt az Alfa Romeo, a legújabb divat szerint pedig a Junior már a kiskategóriás szabadidő-autók közé érkezik. Persze annyira nem is kicsi, valójában 4,17 méter hosszú, azaz körülbelül akkora, mint az Opel Mokka, amivel a műszaki alapokon osztozik. A Stellantis kínálatán belül a DS 3, a Jeep Avenger és a Peugeot 2008 is a rokonának nevezhető.
Kétféle hűtőmaszkkal készül
Már a formájával is kitűnik a testvérei közül a Junior, amely magán hordozza az Alfa Romeo jól ismert stíluselemeit, de néhány újdonságot is. A hagyományos maszk, a scudetto mindjárt kétféle változatban kerülhet az orrára. Az alapmodellek a sűrűn rácsozott Leggenda maszkot kapják, míg a sportos változatot a stilizált emblémát tartalmazó, zártabb Progresso maszkot.
Csak képeken tűnt furcsának az új maszk, élőben elég menő, ahogyan a Junior többi részlete is. Magasra emelt és hirtelen lecsapott hátsója a régi Zagato modelleket idézi, a legalább 17, de akár 20 colos keréktárcsák formája is jellegzetes, ahogyan a hármas osztású fényszórók és hátsó lámpák is azonnal felismerhetővé teszik a legújabb Alfa Romeót.
Megvan benne az alfás hangulat
Belül is folytatódik a dizájnkavalkád, a dupla kerek árnyékoló alá került digitális műszeregység akkor is megadja az alfás hangulatot, ha a kijelzők, kapcsolók a testvérmodellekből lehetnek ismerősek. Nem mondható tágasnak, főleg a hátsó üléseken, de mégis egy kisautóról van szó, ahhoz képest a 400 (összkerekes változatban 340) literes csomagtartója egészen nagynak számít.
Speciale változata nemcsak plusz felszereléseket ad, de rendelhető hozzá a Sport csomag, ami a kategóriában szokatlan módon Sabelt kagylóüléseket is tartalmaz, az alcantarából a műszerfalra és a kormánykerékre is jutott. Az extrafelszereltségnek masszázsfunkciós vezetőülés és elektromosan nyitható csomagtérajtó is a része lehet.
Nem is annyira mild a hibrid
Műszaki tartalma ismerős lehet a testvérmodellekből, de az Alfa Romeónál dolgoztak rajta, hogy amennyire csak lehet, sportosra szabják a Juniort. Belépőmodellje az 1,2 literes, turbós háromhengeres motort kapja 48 voltos mild hibrid hajtással és hatfokozatú robotizált váltóval, ezt vittük el egy rövid körre a menetpróbán.
Direktebbre hangolt kormányzást és feszesebb futóművet kapott a Junior a testvéreihez képest, a hagyományos DNA kapcsoló Dynamic módjában pedig olyan harapós lett, hogy egészen elfeledtette velünk, milyen kicsi ez a motor. 136 lóerős teljesítménye teljesen elegendő a mindennapokra, és városban a 29 lóerős elektromotorjával egészen sokat képes menni elektromosan is.
Az első elektromos Alfa Romeo
Q4 néven összkerékhajtású változata is lesz, ahol még egy 29 lóerős motor kerül a hátsó kerekekhez, az igazi érdekesség azonban az elektromos Junior, amelyben 156 lóerős motor hajtja az első kerekeket, 54 kilowattórás akkumulátorával pedig 400 kilométer körüli a hatótávja. A 11 kilowattos töltés és a hőszivattyú feláras, 100 kilowattos töltőn 27 perc tölt 80 százalékra.
Igazán nagy dobás lesz a Junior Veloce, amelyben már 280 lóerős elektromotor hajtja az első kerekeket, ez 5,9 másodperc alatt gyorsul százra. 25 milliméterrel ültetett futóművet, érzékenyebb kormányzást, nagyobb fékeket és az elektromos autók közt elsőként Torsen mechanikus differenciálzárat is kapott ez a kivitel.
A mild hibrid alapmodell Core felszereltséggel bevezető áron 10 990 000 forintba kerül, azaz jóval elérhetőbbnek számít a közel 16 milliós Tonaléhoz képest. Az összkerekes hibrid Q4 változat ára közel 14 millió forint, míg az elektromos Junior ára 15,5 milliónál kezdődik, az izgalmas Veloce kivitelért pedig legalább 19 millió forintot kell fizetni.
Kapcsolódó cikkek:
Az Alfa Romeo bemutatta a kompakt szabadidő-autójának gyártásba kerülő változatát. A hibrid, plug-in hibrid és dízel változatban érkező Tonale minden szempontból új korszakot kezd.
vagy olvasd digitális formában!
