Népautónak szánja új típusát a Lada, hiszen a Granta nem csak jóval modernebb és tágasabb, de alig kerül többe, mint a kocka-Lada.
Vlagyimir Putyin mutatta be a Lada legújabb típusát, amely az 1982 óta mind a mai napig gyártott 2107 helyét veheti át a kínálatban. A közönségszavazással Granta névre keresztelt újdonságnak erre minden esélye megvan, hiszen alig drágább, mint a kocka-Lada: a 2107-esért 199 ezer rubelt, mintegy 1,3 millió forintot kértek, míg a Granta alapváltozata 219 ezer rubelbe kerül, vagyis olcsóbb lesz másfélmillió forintnál.
Ezért az árért persze nem sok felszerelést kapunk: a fényezetlen lökhárítós alapmodellben csak egy légzsák van. A következő szint tartozéka a szervokormány, elektromos ablakemelő és központi zár, de olyan ma már elvárható felszereléseket, mint az ABS és az utasoldali légzsák, csak a klímás csúcsmodellbe szerelnek. A Granta alapmodelljének motorja 1,6 literes, nyolcszelepes, 80 lóerős, de lehet kérni a 16 szelepes modellt is 98 lóerővel. Ez a kivitel 12 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 168 km/óra.
A Granta a Kalina alapjára épül, alkatrészeinek 70 százaléka megegyezik a kifutó modellel. A maradék 30 százalékban pedig Dacia alkatrészeken osztozik a Lada, a műszerfal egyes elemei például a Sandero típusokból lehetnek ismerősek. A négyajtós Granta csomagtartója 480 literes. A Lada forgalmazása jelenleg a nyugat-európai piacokon is szünetel, hiszen az Euro 5-ös motorral szerelt kivitelek gyártása csak júliusban indul. A Granta megjelenésével sem tűnik el a 2107-es, hiszen gyártása tovább folytatódik Izsevszkben.
Olvassa el újabb cikkünket a témában: Kétmillió forintért ismét kapható új Lada Bemutató, 2015. december. 17. Megkezdődött a Lada új autóinak forgalmazása, a kilenc márkakereskedőből álló hálózat kétmillió forinttól kínálja a modelleket, amelyekre ötéves garanciát vállalnak. |
vagy olvasd digitális formában!