Elektromos robogót mutat be a Smart
Hírek, 2010. szeptember. 22.
AS
A párizsi autószalonon mutatja be a Smart a nagy meglepetést okozó kétkerekűjét az eddigi – bár apró, de – négykerekűi mellett.
A futurisztikus megjelenésű Escooter egy teljes mértékben elektromos robogó, és bár a gyártásról ezidáig még nem döntöttek, tehát egy prototípusról beszélünk, a Smart divizió vezetői szerint ez a robogó tökéletesen passzolna az eddigi, városi közlekedésre kihegyezett járműarzenálba.
Az Escooter alapját egy acélváz képezi, amelyre műanyag borítást helyeztek. A kismotort egy 4 kW teljesítményű erőforrás hatja, azt pedig a robogó alján elhelyezett lítiumion akkumulátor táplálja. Az információk szerint átlagos városi forgalomban a robi 100 km hatótávolságot tud teljesíteni egyszeri feltöltéssel. Ez elegendő lehet ahhoz, hogy az apróság valódi alternatívája lehessen más, kis méretű városi járműveknek.
Az akkumulátoron túl a robogó elején napelemeket helyeztek el, melyek szintén – kis mértékben – hozzájárulhatnak a hatótáv növeléséhez, vagy ha elfeledkeztünk a töltésről, a robogót a tűző napra állítva talán még hazajuthatunk. Továbbá beépítésre került egy fékenergia-visszanyerő rendszer, valamint egy légzsák, amely baleset esetén képes megvédeni a törzset és a lábakat a komolyabb sérülésektől.
A legérdekesebb funkció viszont a műszerfalhoz kötődik, mivel ilyennel az Escooter a szó szoros értelmében nem rendelkezik. Az alapvető információk megtekintéséhez, mint a sebességünk vagy az akkumulátor töltöttség, egy okostelefont kell behelyeznünk a kiépített keretbe, melynek képernyőjét használhatjuk az adatok leolvasásához és a navigációhoz egyaránt.
A futurisztikus megjelenésű Escooter egy teljes mértékben elektromos robogó, és bár a gyártásról ezidáig még nem döntöttek, tehát egy prototípusról beszélünk, a Smart divizió vezetői szerint ez a robogó tökéletesen passzolna az eddigi, városi közlekedésre kihegyezett járműarzenálba.
Az Escooter alapját egy acélváz képezi, amelyre műanyag borítást helyeztek. A kismotort egy 4 kW teljesítményű erőforrás hatja, azt pedig a robogó alján elhelyezett lítiumion akkumulátor táplálja. Az információk szerint átlagos városi forgalomban a robi 100 km hatótávolságot tud teljesíteni egyszeri feltöltéssel. Ez elegendő lehet ahhoz, hogy az apróság valódi alternatívája lehessen más, kis méretű városi járműveknek.
Az akkumulátoron túl a robogó elején napelemeket helyeztek el, melyek szintén – kis mértékben – hozzájárulhatnak a hatótáv növeléséhez, vagy ha elfeledkeztünk a töltésről, a robogót a tűző napra állítva talán még hazajuthatunk. Továbbá beépítésre került egy fékenergia-visszanyerő rendszer, valamint egy légzsák, amely baleset esetén képes megvédeni a törzset és a lábakat a komolyabb sérülésektől.
A legérdekesebb funkció viszont a műszerfalhoz kötődik, mivel ilyennel az Escooter a szó szoros értelmében nem rendelkezik. Az alapvető információk megtekintéséhez, mint a sebességünk vagy az akkumulátor töltöttség, egy okostelefont kell behelyeznünk a kiépített keretbe, melynek képernyőjét használhatjuk az adatok leolvasásához és a navigációhoz egyaránt.
A LEGÚJABB SZÁMUNK
A magazint keresd az újságárusoknál,
vagy olvasd digitális formában!
DIGITÁLIS MAGAZIN
vagy olvasd digitális formában!