Az autók előéletét tartalmazó adatbázist hoz létre az Autós Nagykoalíció és a Magyar Biztosítók Szövetsége, amelyből a használt autók vásárlói megismerhetik a korábbi hibákat, töréseket.
Az adatokkal a két szerződő fél tölti fel az adatbankot, amit átadnak az államnak, hogy a használt autók vásárlói abból megismerhessék a korábbi hibákat, töréseket. A jogszabályi problémák közül kiemelték a Ptk. azon szabályát, amely nem teszi kötelezővé a balesetet szenvedett autók megjavítását. A szervizek ezt a szabályt a fekete autójavítás melegágyának tartják. A biztosító kifizeti a javítási díjat, de a tulajdonos egy nem adózó, fekete szervizben javíttatja meg a kocsit.
A két fél abban is megállapodott, hogy közösen kezdeményeznek jogszabály módosítást, illetve jogalkotást, egyebek miatt azért is, hogy a csökkenjen a biztosítatlan autók jelenlegi 2,5 százalékos aránya. Ugyanakkor a nem biztosított autók magyarországi 2,5 százalékos aránya nem is olyan rossz. Görögországban az autók 10, míg Ukrajnában 33 százaléka nincs biztosítva. Igaz, Svájcban ez az arány nem éri el a fél százalékot sem.
MTI
vagy olvasd digitális formában!
