Nem új modell az Isuzu D-Max, de magyarországi forgalmazása hivatalosan csak nemrégiben kezdődött. A nálunk legfeljebb korábbi terepjáróiról, buszairól és dízelmotorjairól ismert japán márka platós terepjáróját divatgép helyett munkaeszköznek szánja, ennek felel meg egyszerű és célratörő formája is. Kezelhetőségével nincs gond, de a kormánykerék furcsa szögben áll, és az utastér anyagai is a néhány évvel korábbi autókét idézik. Praktikuma átlagos, a hátsó sorban legfeljebb az ülések alá lehet pakolni egy kevés holmit. A 2,5 literes négyhengeres motor megfelel a kategória elvárásainak, átlagos dinamikával lehet vele közlekedni. A váltója lehetne pontosabb, a fékje pedig lehetne erősebb, ami főleg terhelten jönne jól. A 34 fokos első terepszög jónak számít, a hajtás funkcióit (állandó összkerékhajtás, felező) már itt sem karral, hanem a középkonzolra helyezett gombokkal lehet kapcsolni. Alapára kedvező, fogyasztása 9 liter körül alakult száz kilométeren.
Technikai adatok – Isuzu D-Max 2.5 TD LS |
Motor: négyhengeres, common-rail, turbódízel. Hengerűrtartalom: 2499 cm3. Teljesítmény: 136 LE 3600/min. Nyomaték: 295 Nm 1800-3200/min. Hajtás: összkerékhajtás. Sebességváltó: ötfokozatú kézi.
Méretek. Hossz/szél./mag.: 5035/1700/1735 mm. Tengelytáv: 3050 mm. Saját/össztömeg: 1865/2950 kg. Raktér hossz/szél./mag.: 1525/1380/480 mm. Üzemanyagtartály: 75 l. Gumiabroncs: 245/70 R16.
Menetteljesítmények. Végsebesség: 170 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 12,8 s. Gyári fogyasztás (város/orsz./átlag): 9,8/7,1/8,1 l/100 km. Tesztfogyasztás (átlag): 9,0 l/100 km. CO2-kibocsátás: 213 g/km. Garancia: 3 év vagy 100 ezer km.
Tetszett: Célszerű kialakítás, megfelelő erejű motor. Nem tetszett: Kevés pakolóhely, nem elég erős fékek. Szerintünk: Munkára megfelelő |
Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila
Megjelent az Autó és Stílus 2011/2. számában.


