Trendi belépő – Nissan Juke 1.6 teszt
Teszt, 2011. július. 7.
AS

Minden nagy divatmárkának van egy alapkollekciója, ami a megszokottnál kicsit kedvezőbb árú, kicsit visszafogottabb, ugyanakkor alapvetően minden megvan benne, amiért szeretjük azt. A Nissan Juke esetében ennek felel meg az 1,6 literes szívómotorral szerelt alapváltozat.

 

 

Mit keres gyorsulásmérő egy 1,6 literes szívómotorral szerelt autóban? – tehetjük fel a kérdést, jogosan. A helyes válasz az lenne: itt maradt az erősebb változatból. Esetünkben azonban 110 ezer forintot kell fizetni érte. Felesleges? Igen. Baj, hogy van? Kicsit sem!

Egy Juke tulajdonosának nem kell magyaráznia, miért pont ezt választotta a számos kisautó közül. A valóban összetéveszthetetlen egyéniségű Nissan crossovert pedig lényegében mindegy, milyen motor hajtja: naná, hogy élvezetes a 190 lóerős turbós benzines, de ez nem jelenti azt, hogy a négyhengeres szívóváltozatával bármi gond is lenne. A Juke ugyanis becsapós: a volán mögé ülve olyan, mint egy összement Murano, üres tömege azonban nem éri el az 1,2 tonnát. Ezzel a súllyal pedig kellemesen elbánik a változó szelepvezérléses benzines, igaz, ehhez nem árt, ha a már említett gyorsulásmérő panelen nem nyomunk rá az Eco gombra. Ez esetben ugyanis hiába is tapossuk a gázpedált, a gyorsulástól nem fog kilengeni lefelé a G-méter alapesetben középen álló kis pontja. Ha azonban a Sport módot választjuk, és engedjük hatezres fordulatszám fölé forogni az 1,6-os motort, akkor ennek is megjön az ereje, lökettérfogatához képest egészen lelkesítő hangok kíséretében.

 

 

Ez már csak azért sem mellékes szempont, mivel a Juke határozottan a fiatalabb generáció választása lesz, akiknél a vezetési élmény sokkal többet nyom a latban, mint mondjuk egy átlagos Note-tulajdonosnál. A fiatalok ráadásul sokkal inkább hajlamosak érzelmi alapon dönteni, erre pedig szükség is lesz a Juke esetében. A csomagtér ugyanis mindössze 251 literes, kilátni nem könnyű hátrafelé, és hátul ülni is inkább csak városhatáron belül maradva számít komfortosnak. A kulturált 1,6-os nem fogyaszt sokat, aki azonban az átlagosnál többet menne a Juke-kal, az jobban jár a 150 ezer forint felárért kínált 1,5 literes 110 lovas dízellel, amihez plusz egy váltófokozat is dukál. A Nissan bő 800 ezer forintot számol fel a benzinmotor turbójáért, ami azért nem kis differencia. Persze ebben a kategóriában talán nem az árcédulán szereplő összeg a legfontosabb tényező, amely befolyásolhatja a választást, mindenesetre tény, hogy jól passzol a Juke-hoz a modern benzines alapmotor. Ráadásul nem kell olyan gyakran megállni vele a benzinkúton, mint a turbóssal.

 

 

Technikai adatok – Nissan Juke 1.6 Acenta

Motor: soros, négyhengeres benzines. Hengerűrtartalom: 1598 cm3. Teljesítmény: 117 LE 6000/min. Nyomaték: 158 Nm 4000/min. Hajtás: elsőkerékhajtás. Sebességváltó: ötfokozatú kézi.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 4135/1765/1565 mm. Tengelytáv: 2530 mm. Nyomtáv: 1540/1525 mm. Saját/össztömeg: 1172/1645 kg. Csomagtartó: 251 l. Üzemanyagtartály: 46 l. Gumiabroncs: 215/55 R17.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 178 km/h. Gyorsulás 0-ról 100-ra: 11,0 s. Gyári fogyasztás (város/országút/átlag): 8,1/5,3/6,2 l/100 km. CO2-kibocsátás: 147 g/km. Tesztfogyasztás (átlag): 6,3 l/100 km. Garancia 3 év vagy 100 ezer km.

 

Tetszett: Egyedi, karakteres megjelenés, pörgős benzinmotor, élvezetes vezethetőség. Nem tetszett: Nehézkes kilátás, helyenként nem megfelelő anyaghasználat, kis csomagtér. Szerintünk: Matchbox Murano

 

Vida Ferenc, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2011/3. számában.

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár