Emlékezetes darab – Subaru Outback teszt
Teszt, 2011. július. 7.
AS

Terepjárós kinézetű Outback modellt a Legacy aktuális generációjából is készített a Subaru. A látványelemeken kívül nem is volt szüksége másra, képességei már így is figyelemreméltók.

 

 

Az első megdöbbenés az új Subaru Outback kapcsán akkor éri az embert, amikor meglátja a parkolóban. Úgy emelkedik ki a többi közül, mint a géntenyésztett starking a szupermarket polcán a gránátalmák sorában. Pedig a számok nem ezt sejtetik: 13 centiméterrel rövidebb és néggyel keskenyebb, mint az egyébként nagynak tartott Insignia Sports Tourer. A titok a magasságában rejlik: a Legacy kombihoz képest 5 centiméterrel emelte meg a futóművet a Subaru, így az Outback nyolc centivel magasodik az Insignia, és majdnem minden más személyautó fölé. Annak érdekében, hogy a látvány jól bevésődjön emlékezetünkbe, a sportos hűtőmaszk és lökhárító helyett krómozott rácsok és kartervédő-betétes lökhárító került a hatalmas autóra.

Papíron szerényebb külső méretei ellenére az Outback utastere igazi hangár, felveszi a versenyt az előbb említett Opellel. Sőt, néhány téren le is hagyja azt: a hátsó üléssor lábterénél nagyobbat talán csak a Škoda Superb kínál a középkategóriában. A vezetőülés kellemesen alacsonyra engedhető, noha így is magasról nézünk le a forgalomra, rengeteg a pakolóhely, és a csomagtér is gigantikus befogadóképességű. Ezt a Subarut tehát kár lenne majdnem-terepjárónak nevezni, hiszen több tekintetben jobb azoknál.

 

 

Például vezethetőségében. Az öt centis emelés ugyanis még nem tette imbolygóssá a kanyarokban, a sportosan precíz kormánnyal és a masszív futóművel személyautósan viselkedik aszfalton az Outback. A Subaru által kifejlesztett dízel bokszermotor nem a kategória legerősebbje, mi mégis annak érezzük, amit elsősorban a közvetlen gázreakciónak köszönhet. Az állandó összkerékhajtással nagy tempónál is csak finoman sodródik, mindvégig biztosan kézben tartható. Hangja olykor lehetne kevésbé tolakodó, de az erőből sosem fogy ki. Az alsó szabad magassága 20 centiméter, így szinte nincs olyan bakhát, amin fönnakadnánk. A Subarunak vannak még előnyei a szabadidő-autókkal, de még az emelt kombikkal szemben is: alig több mint másfél tonnás üres tömegét akármelyik összkerékhajtású dízelautó megirigyelhetné. Egy ilyen Insignia, ha már a példánál maradunk, majdnem három mázsával nehezebb, és a Subaru előnye érezhető a mozgékonyságán.

Persze az Outback közel sem olyan stílusos, mint a riválisok, és sajnos nem is olyan igényes a belső kidolgozása, mint a szintén régóta kategóriában lévő Volvo XC70-nek. Mégsem fognak kinézni minket, ha ezzel érkezünk a borospincéhez vagy a kikötőhöz.

 

Technikai adatok – Subaru Outback 2.0 D Comfort

Motor: négyhengeres, common-rail turbódízel. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Teljesítmény: 150 LE 3500/min. Nyomaték: 350 Nm 1800/min. Hajtás: összkerékhajtás. Sebességváltó: hatfokozatú kézi.

 

Méretek. Hossz/szél./mag.: 4775/1820/1605 mm. Tengelytáv: 2745 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1540/1540 mm. Saját/össztömeg: 1562/2100 kg. Csomagtartó: 526/1726 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Gumiabroncs: 225/60 R17.

 

Menetteljesítmények. Végsebesség: 195 km/h. Gyorsulás (0-100 km/h): 9,7 s. Gyári fogyasztás (város/orsz./átlag): 7,7/5,6/6,4 l/100 km. Tesztfogyasztás (átlag): 7,5 l/100 km. CO2-kibocsátás: 167 g/km. Garancia: 3 év vagy 100 ezer km.

 

Tetszett: Erős dízelmotor, kiváló vezethetőség, hatalmas utastér. Nem tetszett: Belső tér részletei, karosszéria terepjárós elemei. Szerintünk: Szabadidő-autó helyett is ideális

 

Csordás Gábor, fotó: Földi D. Attila

Megjelent az Autó és Stílus 2011/4. számában.

 




A LEGÚJABB SZÁMUNK
Autó és Stílus
Keresd az újságárusoknál, töltsd le digitális formában vagy fizesd elő kedvezménnyel!
ELŐFIZETÉS
Autó és Stílus előfizetés
DIGITÁLIS MAGAZIN
Autó és Stílus digitális magazin

Autó és Stílus digitális magazin
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár
Bezár